Urheiluhulluuttako?

HS uutisoi tanskalaisen jalkapalloilijan loukkaantuneen vakavasti salaman iskiessä häneen kesken pelin.

Lisätty: 21.07.2009 - 10:35

Hyvä matvei ja muutkin: en tuota missään nimessä vitsinä tarkoittanutkaan, vaan minusta tuo on perin järjetöntä ja vaarallista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 10:33

Jaa kun kysyt hulluuttako, niin se on yleinen sääntö ollut, että ukkosen ilman iskiessa kenttä tyhjenee ja peli katkaistaan, tuomari virhe varmaankin!

Kysyjän kommentti

Kiitos. Ketä tässäkin käydä syyttelemään. Harvinainen vahinko, mutta kun joskus aivan tahallaan siellä kosteikoilla ja suoranaisessa sateessa harrastetaan. Järkeä tuomareiden päähän ja myös harrastajien ja pelaajien.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 10:16

En oikein ymmärrä kysymystäsi, eikä se ainakaan minua naurata yhtään.

Työtoverini poika nimittäin kuoli salamaniskuun n. 10 vuotta sitten juuri samalla tavalla pelatessaan jalkapalloa.
Ainakin siinä tapauksessa salama tuli ns. kirkkaalta taivaalta, eli kukaan ei ehtinyt lopettaa peliä ennenkuin oli jo liian myöhäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 10:23

urheilu saattaa olla vaarallista, laji kuin laji.

Henry Surtees menehtyi sunnuntaina Brands Hatchin radalla.
Surtees sai toisen kilpakuskin Jack Clarken seinään osuneesta autosta singahtaneen irtorenkaan päähänsä ja menetti takarenkaan aiheuttamasta voimasta tajuntansa. Sen seurauksena Surtees ajautui seuraavan mutkan suoraksi ja törmäsi vauhdilla valliin.

aikamoinen sattuma sekin, että se rengas osui juuri hänen päähänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 10:52

No onneksi noin käy äärimmäisen harvoin.
Kyllä pieni polte olisi päästä heittämään frisbeegolfia, mutta kun koko ajan sataa, ei rataa pysty kiertämään sateessa edes se kuuluisa erkkikään.
Mutta vartin päästä pyörällä postiin, se hieman helpottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 12:15

luin saman jutun ja nyt on kaveri koomassa, toivotaan, jotta siitä selviäis nyt sitten kuitenkin.. ukkonen ja salamat ovat kyllä tappavia, jotta kun kuulee sen jykevän äänen ukkosesta, kannattaa hakeutua suojaan mahdollisemman pian, no toivottavsti nuo pelaajatkin sen nyt oppivat , et heti suojaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 13:11

Sateessa juostaan ja pelataan. Vain jos erityisen kova esim. ukonilma vaarantaa pelaajien hengen peli keskeytetään. Tämä oli sellainen yks'kaks alkanut ukkonen ja salamanisku sattui osumaan pelaajaan. Kyllähän Suomessakin tavallisia maantallaajia kuolee salamaniskuun aina silloin tällöin. Itsekkin tiedän, kun salamanisku tappoi naapurin isännän talonsa sisälle maaseudulla 60-luvulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.07.2009 - 13:41

No onhan se tietty ukkosessa pelaa niin aika urheiluhulluutta, tai no ei oikeastaan ukkosessa vaan sateessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 15:17

Eihän tuo nyt ihan jokapäiväistä ole. Tunnen erään henkilön, johon on iskenyt salama Keski-Ruotsissa. Hän valittelee pääkipua,hengitysvaikeuksia, ärtyneisyyttä ja kramppeja . Vaikka pelaaja salamasta selviäisikin, niin ei se tarkoita, että hän olisi samanlaisessa pelikunnossa enään koskaan. Salamanisku vaikuttaa henkilöön vielä seniorinakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 15:35

urheilu menee useinkin hulluuteen asti, salamavahingot ovat sattummankaupaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 17:18

no ei.. ei sitä ehkä tajua, että noin voi käydä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 19:08

Vahinkoja sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 22.07.2009 - 09:58

Aika uskomatonta tuollainen on.. Media on kiero.
Se täytyy vain yrittää ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 22:59

Aina on vaarallista olla aukeilla paikoilla ukkosella. Kun itse erottuu maastosta korkeampana, niin salama löytää kohteensa helpommin. Ei ehkä urheiluhulluutta, jos se salama tuli yllätyksenä, eikä ollut havaittavissa ukkosta. Mutta kauhea tapaus kuitenkin.