Osaatko syödä rapuja oikeaoppisesti,pidätkö ravuista?

Itse en pidä ravuista ja ainankin olen allerkinen katkaravuille.

Avainsanat: ravut saksiniekat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 08:44

kyllähän se etiketin mukaan onnistuu vaikka aika harvoin tulee harjoiteltua, ravun liha sinänsä ei niin kaksista ole, mutta oikein rakennettu 'seremonia' voi tehdä siitä juhla-aterian

Kysyjän kommentti

Itse en uskalla syödä olenkaan rapuja,olen ainankin katkaravuille allerkinen,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 08:17

Kyllä minä osaan oikeaoppisesti niitä syödä, pää tulee kylläkin kipeäksi, pidän ravuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 08:20

Rapukiintiö tuli täyteen yli 50 v sitten, syötyjen yhden myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 08:48

Sormin syön sen yhden kerran vuodessa pari kappaletta.
Yliarvostettu herkku - ei mitään herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 08:48

Osaan syödä, mutta en pidä niistä enkä siis syö. Aikoinaan harjoittelin, mutta minun puolesta uikoot missä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 08:54

Oikeaoppinen syömätapa on joskus tullut opeteltua vaikka rapu ei suurimpiin herkkuihin lukeudukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2009 - 08:58

Toissakesänä söin isännän valmistamaa kuningasrapua. Oli hyvää! Itse en niiden päälle ymmärrä yhtikäs mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 09:03

Osaan syödä/juoda rapuja oikeaoppisesti sekä pidän rapujen syönnistä/juonnista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 10:06

Olen joutunut ravintolassa opettamaan japanilaiselle herralle kuinka rapuja syödään .
Hän nimittäin laittoi kokonaisen ravun kahden paahtoleipäviipaleen väliin ja alkoi rouskuttaa rapuleipää.
En jokavuotisia rapujuhlia enää ole harrastanut aikoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:12

en ole koskaan syönyt rapuja, ainoastaan katkarapuja, joten en varmastikkaan oikeaoppisesti osaisi syödäkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:40

Meillä on joka vuosi rapujuhlat, paikka vain muuttuu.. Pöytään komeet rapuliinat, paljon JÄÄkylmää kossua, paahtoleipää ja todella monta rapua. Sitten napsilauluja pyrstölle. Alkuruuaksi kaveri tekee aina yhtä herkullista kasvis-sose keittoa. Loppuillasta ollaan jo saman näköisiä ku ravut alkuillasta, punaisina maataan ruohonkorsi suussa piha laatoilla... =)) Ja aina on ollu ihan sika hauskaa... Ja kyllä oikeaoppisesti syödään ravut! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 12:12

Mie oon syöny ihan pikkulikkana joskus rapuja ja miusta ne oli ihan hyviä. En kyllä ite oppinu miten niitä syödää ja kun ei siitä perinnettä tullu, niin on unohtunu sekin vähä. Keitinliemessä sen salaisuus miltä ne maistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 12:21

en syö laisinkaan rapuja en edes katkarapuja ne kun ovat meidän kissapoikien ruokaa....en niitä rapuja myöskän valmista, enkä järkkää mitään rapujuhliakaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.07.2009 - 13:43

En osaa, pidän kyllä kovasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 14:43

Söisin rapuja jos vain jostakin niitä saisin.
Olen aina haaveillut suomenruotsalaisista rapukutsuista "helan går" - lauluineen. Jos joskus olisin rapuaikaan Helsingissä, panisin Hufvudstadsbladetiin ilmoituksen: "En gammal finsk gumma vill en gång i livet delta i en finlandsvensk kräftkalas. Om Ni vill inbjuda mig som gäst, var så vänlig att ringa till numret...".
Kaipa he sitten opettaisivat minulle sen oikeaoppisen ravunsyömistavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 16:42

tykkään ihan kamalasti ravuista, mutta niitä vaan saa niin harvoin oikein tehtynä siis keitettynä. yleensä aina pakasteesta lähtee valmiita pakaste rapusia mukaan. en nyt tiiä onko sitä "oikeaoppista" ravun syömistä..kunhan vaan nautiskelee ja saa lihat suuhunsa, nii eiköhän se oo tärkeintä..mulla ainaskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 16:51

Tottakait mutta en pidä niistä mitenkään erityisesti. Joka vuosi on ainakin yhdet rapukestit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 17:20

suurinpiirtein ja rakastan rapuja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 19:12

Ruokailen aina oikeaoppisesti,menee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 05:25

Täytyy tunnustaa, etten osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 18:42

askarteluajanvietettä aikuisille, nälkä siinä tulee ja paita sotkeentuu, mutta muuten ihan kivaa puuhaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 22:45

En osaa, kun en ole koskaan opetellut. Kerran olen rapua maistanut, eikä jäänyt kyllä mitään mieleen sen mausta. Saavat muut syödä minun osani. Rapukestejäkään ei kukaan ole järjestänyt.