Miten tärkeää siulle on se, että ruoka on tuotettu Suomessa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 23:12

Ei erityisesti ole haitannut, sillä joka paikassa osataan jo käyttää kaikkia torjunta-ja lisäaineita. Maito, kasvikset ja liha pitää kuitenkin olla mielummin Suomalaista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 20:31

Ei vaikuta ostopäätökseen missä tuotettu,sillä suomessa valvonta pelaa myös tuonti ruuan kohdalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 21:06

ei merkitse mitään,yritän välttää korkeintaan,en usko suomalaisten elintarvikkeiden puhtauteen

Lisätty: 20.07.2009 - 23:40

vanha sanonta te elätte lintukodossa ,se pitää paikkanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 21:18

Aika tärkeää se on,vaikka tänään ostin saksalaista lihaa.Tomaatit ja kurkut sekä maito pitää olla kotimaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 21:31

ei ole tärkeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 21:42

ei yhtään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 22:06

En oo suosinu suomalaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 22:43

Haitanneeko tuo mittään...mutta toisaalta - miten sitten ulkomailla? Jos kaikissa Suomen suurissa vientimaissa suosittaisiiin aina vain sikäläistä tuotantoa ja sikäläisesti kotimaisia tuotteita, niin eikö Suomen vienti loppuisi tyystin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 22:55

e ole merkitystä kasviravinteet on kuitenkin ulkolaisia ja tuholaistorjuntaaineet mistä lie kotoisin aina tehokkuus ja tuottavuus menee kaiken edelle. ravintoloissa ja kouluissa syöt kuitenkin halvinta tuotetta ,eli ulkolaista,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:04

ulkomailta tuodessa elintarvikkeita elintarvikeviraston valvonta kaksi kertaa tiukempaa kuin kotimaisissa elintarvikkeissa, joten ei :p

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:12

Jos on sama hinta niin silloin, mutta esim, juustossa puolalaisen kilohinta on 3.99e/kg ja suomalaisen 9.99e/kg niin kyllä se tärkeys katoaa pikkuhiljaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.07.2009 - 23:19

Uskallan tunnustaa että hinta se on mikä ratkaisee. Ja aina on ollut yhtä syötävää ulkomainen siinä missä kotimainenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:22

hyvin harvoissa tapauksissa sillä on merkitystä, senverran nyt tarkailen ettei ihan Tsernobylin kanttarellejä tule ostetuksi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:26

Luotan kotimaiseen ja valitsen sitä aina, kun mahdollista.
Kyse on niin monesta asiasta eikä vähiten työpaikoista. Elintarvikeketju työllistää noin 300000 suomalaista (130000 kotimainen elintarvikeketju). Onko siitä varaa tinkiä? Miksi antaa rahoja ulkomaille, kun niitä voi täälläkin kierrättää.
Luotan myös kotimaisen elintarvikkeen laatuun ja siihen, että se on lähiruokaa eli ympäristövaikutukset huomioivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:27

hinta ja ulkonäkö esim vihanneksissa ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 00:00

Nälkä ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 01:04

Lidl on lähikauppani, mutta valitsen kyllä kotimaista, ellei hintaero ole vallan huima.
Lidlissä on nykyisin aika hyvä valikoima kotimaisia perustuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 05:04

Ei ole hirveän tärkeää. Ostan ulkomaista jos on huomattavasti edullisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 08:47

Jos syön esim Australiassa ei ole tullut vaadittua suomalaista ruokaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 22:08

Hinta ratkaisee. Ostan ulkomaisia vihanneksiakin, jos ovat paljon halvempia kuin kotimaiset.