Miten minä voin laihtua ja pysyä hyvässä kunnossa? Minä oon 12w. ja painoni on ???... Ja en halua olla lihava... Help me!

eli miten laihdun ennen koulun alkua?

Lisätty: 21.06.2008 - 17:47

Olen 12w. n.161 cm. paino:ylipainoinen mut alle 90kg

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2008 - 23:01

Ensinnäkin tietysti herkkuttelun rajaaminen esim. yhteen päivään viikossa. Siis tämä perinteinen karkkipäivä. Sitten hyvin tärkeää laihduttajalle on säännölliset ruokailuajat (tasoittaa ruuan sulatusta,joka edistää laihtumista). Pieniä annoksia n. 4-5 päivässä. Hyötyliikuntaa voi lisätä esim. portaat hissin sijaan,kävely/pyöräily autokyydin sijaan jne. Jo näillä perusjutuilla saa kiloja karisemaan.:)

Jos kunnolla tahoo laihduttaa on tietysti lisättävä liikunnan määrää,esim aloittamalla jokin liikunta harrastus,sellainen,jossa viihtyy. Karkkipäivänäkin kannattaa kokeilla mahdollisia kevyt vaihtoehtoja. Sipseissä,kekseissä yms. on jo todella paljon hyviä vaihtoehtoja.

Ikääsi nähden en suosittele kovin rankkaa laihdutusohjelmaa. Hiljaa hyvää tulee ja pysyvämpiä tuloksia.:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.06.2008 - 18:33

No voit käydä vaikka kävelylenkeillä ja jos napostelet hirveästi niin voisit jättää sen pois ja syödä säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2008 - 18:49

Mulla on sama juttu pituus ja paino pitäisi olla tasokkain. Mullakin on jonkin verran liikaa painoa. Sain 5 kg kiloista pois vähentämällä herkkuja ja lisäämällä liikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2008 - 21:33

tuossa iässä useimmiten liikakilojen syy löytyy sokerista, vähennä karkkeja, limsoja ja sitä niinsanottua 'roskaruokaa'. Niin ja muista kanssa liikua, ei ole mikään pakko hikipäässä juosta, kävelykin riittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.06.2008 - 09:40

NETISTÄ LÖYTYY HYVIÄ LAIHDUTUSOHJLMIA, KUTEN KEVENTÄJÄT JA PAINONVARTIJAT YMS.,JOS OMAT KEINOT EIVÄT TOIMI, MUTTA OLET NUORI JA PAINO PUTOAA HELPOSTI JOS SYÖT PIENIÄ ANNOKSIA KOTI RUOKAA JA JÄTÄT HERKUT POIS. SYÖT SÄÄNNÖLLISESTI LIIKUT ETKÄ PIDÄ LIIAN PITKIÄ RUOKAILUVÄLEJÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2008 - 15:21

kuntoilet ja syöt terveellisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2008 - 12:12

Liiku reippaasti ja tarpeeksi äläkä syö epäterveellisesti ja liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2008 - 13:32

Yksinkertaisesti: Älä syö YHTÄÄN karkkia, roskaruokaa (mäkkäri, hese, pizzeriat) sipseja, pikku väliploja ym. paitsi joskus harvoin, ehkä n. kaksi kertaa kuukaudessa ja erikoispäivinä esim. joissain juhlissa, mutta hillitse sielläkin. Syö terveellisesti, ja liiku paljon.

Onko vanhemmasi lihavia? Koska jos on, te varmaan syötte epätervellisesti. Pyydä äitiäsi (kuka nyt tekeekään ruokanne taloudessanne) tekemään terveellistä eikä kauhean rasvaista tai suolaista ruokaa. MUISTA!: Puolet lautasesta pitäisi olla kasviksia!!! Koulussa, ota vaikka koko lautasellinen ruokaa, mutta puolet kasviksia (salaattia ym.) ja muut sitten muuta ruokaa.
Älä santsaa kuitenkaan. Mutta älä laihduta liian rajusti, älä pidä tseäsi nälässä!!!
Ja kuinka paljon kuljet autolla? yli kolme kilometriä voikin ehkä kulkea, mutta alle sen AINA mene kävellen, pyörällä ym. UNOHDA HISSIT!!! Vaikka kiipeäisit viiteenkymmeneen kerrokseen, kävle aina!! Aloita iltalenkit, mene joka ilta ainakin puolen tunnin lenkille (puolentoista tunnin lenkit olisivat parempia), pyöräile, kävele, hölkkää, rullaluistele (hölkkä ja rullaluisteleminen ovat parhaita minusta) ja tee sitä vaikka jonkun kanssa, niin on mukavempaa. =)

Muista myös, ettet napsi pikku välipaloja. Syö Aamupala, kouluruoka, ruoka koulun älkeen ja iltapala. Eväitä et niin välttämätt tarvitse, eikä missään nimessä suklaapatukoita!! =P

Onnea! ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2008 - 18:19

Ethän ole liian kriittinen itsesi kanssa? Muistathan, että jos kasvupyrähdys ei ole vielä alkanut niin paino saattaa olla korkea pituuteen verrattuna. Asiaan pitäisi mielestäni puuttua vain jos olet yli 65kg. Älä kokeile mitään "laihdutusaineita", ne eivät ole hyväksi. Älä myöskään ole liian ankara itsellesi laihdutuksen suhteen. Onnea! :)