Martta aiheinen kysymys,vieläkö on nyky emännillä,kanaviilokki,tilliliha,piparjuuriliha arvossaan?

eli, teettekö vielä näitä herkkuja.Meidän naapur,i nuorimie pyysi minua hänelle näitä kokkaamaan joskus.Minusta aika liikuttavaa.

Avainsanat: kana nauta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 16:28

Kanaviillokkia ja tillilihaa teen toisinaan, lapseni pitävät niistä myös ja heidän lapsensa.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 16:08

Kyllä niistä jäi kouluajoilta niin paha maku suuhun, ettei ole tullut tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:25

Jostain kumman syystä en ole ikinä niistä tykännyt,
enkä koskaan itse valmistanut,
vaikka koulussa varmaan oli mainio keittiö ja keittäjä,
mutta ei vaan maistunut.
Maksalaatikko, hernekeitto siinä lempparit kouluajoilta.
Taitavat nuo viillokit ja lihajutut olla nykyään höystön nimellä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:36

itse en ole koskaan kokannut kyseisiä herkkuja. koulussa kyllä maistui. isäntä on joskus luvannut tehdä tillilihaa, mut sitä kaunista päivää saa kyllä odotella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:47

Kaikkia olen tehnyt, mutta en viime aikoina. Tillilihaa aion tehdä elokuun alussa , kun tulee vieras Hollannista joka rakastaa tillilihaa, maksaporkkanapalapihvejä ja mölökäytystä uusien perunoiden kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:51

Piparjuurilihaa en muista koskaan tehneeni, muita kyllä. Nekin ruuat maistuvat minulle, ei ole jäänyt mitään pahoja muistoja kouluajoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 17:55

No eipä oo aikoihin tullu laitettua.Tilliliha on maukasta.kiitos vinkistä,täytyy täs joku päivä laittaakin sitä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 17:56

kyllä olen tehnyt , kanaviilokki + mustaherukkahillo omista marjoista tehtynä, niin mikä onkaan sen parempaa,..... mutta tililiha on minun herkkua, ei taas mieheni, niin sitä tulee tehtyä todella harvoin... nytkin jo nousi vesi kielelle pelkästä ajatuksesta ,= uudet perunat ja tililihaa njam.. myöskin piparjuuriliha on hyvää, kun antaa lihan vaan tarpeeksi kauan kypsyä, et on mureaa ja suussa sulavaa... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.07.2009 - 19:03

Muistan tykänneeni niistä koulussa, mutta en ole kait koskaan tehnyt itse. Muut liha- ja broileriruoat kyllä tulee tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 21:34

Kanaviillokki ainakin erinomaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 22:48

Emännistä en osaa sanoa sitä enkä tätä, mutta minä voisin syödä kanaviillokkia vaikka joka toinen päivä, vuorotellen mustaherukkahillon kera ja sitten toisaalta ihan sellaisenaan hyvän kastikkeen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:56

Just tänään ollut tarjolla(töissä)tillilihaa ja vilkas keskustelu pöydässä;vastaan ja puolesta-vastaan voittivat!Yks oli käynyt intin,kaks ei tykänneet keitetystä lihasta ja neljäs totesi "ihanaa,tillilihaa".Luulen etten ole koskaan niitä kokkaillut,lihakeitostakin siilaan lihat pois,mutta keiton mausta ja perunoista tykkään.
Toisaalta jos olis kaksi viikkoa ilman ruokaa;jo vain tilli-ja piparijuurilihahöystöt maistuis mullekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 00:59

ite en ole kokkaillu, mutta kuuluvat (traumaattisiin) lapsuusmuistoihin ....