Minulla on ollut kotonani laatikollinen papyruksia. Nyt en löydä niitä mistään. Antakaapa vihjeitä, missä ne saattaisivat olla ?

Mieleeni tuli kaikki mahdolliset vaihtoehdot. Että joku olisi tullut kotiini ja ottanut vain ne papyrukset luullen niitä arvokkaimmaksi kuin ne ovatkaan. Vanhat papyruskääröt...

Lisätty: 20.07.2009 - 11:20

Sain odottamattomalta taholta vihjeen, että saattaisivat olla Mikkelissä ! Onko kukaan napsulaisista nähnyt niitä sielläpäin ?

Lisätty: 20.07.2009 - 12:26

Nyt on varmennettua tietoa luotettavista lähteistä, että Mikkelissä päin on nähty viimeksi kyseinen kadoksissa ollut laatikko. Poliisi ei kuitenkaan vielä tutki asiaa, eikä aleuetta ole toistaiseksi eristetty. Kaikille siellä päin liikkuville ilmoitetaan, että välitöntä hengenvaaraa ei ole.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 12:21

Papyryruksia kannattaa etsiä hurghadassa taksilla, joita on paljon ja niillä liikkuminen on todella edullista. Ennen autoon astumista kannattaa varmistaa, että kuski osaa edes muutaman sanan savonkieltä, selvittää matkakohde ja tinkiä hinta valmiiksi. Yleensä aluksi pyydetty hinta on ainakin kymmenkertainen käypään hintaan nähden. On hyvä tehdä kuskille selväksi että kyse on matkan kokonaishinnasta, ei mistään maailmanympärimatkasta per matkustaja. Käypä hinta yhden kaupunginosan sisällä on 5-10LE (egyptin puntaa), matka toiseen kaupunginosaan noin 20-25LE - maksat matkasta kuitenkin moninkertaisesti ja sinua sahataan silmään niin paljon kuin ehditään. Kun kuski hyväksyy hinnan, hyppää äkkiä sisään, ennenkuin hän muuttaa mieltään. Paras on maksaa heti tasarahalla, jolloin vältyt mahdollisilta setelinvaihtotempuilta. Basaareissa voi tehdä löytöjä, tinkiminen kuuluu asiaan ja sitä on tehtävä antaumuksellisesti ja koko sydämmestä! Suosittuja etsittäviä esineitä ovat mm. papyrukset. Paikallinen papyryruksien myyntikulttuuri on savolaisen silmään jopa tempperamenttisen aggressiivista. Taksimatkalla voit viihdytää kuskia 1600-luvulta ennen ajanlaskun alkua peräisin olevalla egyptiläisellä vitsillä. "Kuinka viihdyttää ikävystynyttä faaraota? Lähettää laivalastillisen kalaverkkoon verhottuja nuoria naisia alas Niiliä ja kehottaa faaraota lähtemään kalaan."

Kysyjän kommentti

Sieltähän niitä saisi lisää, mikäli välttämättä haluaa. Minun papyrukseni on piilotettu Mikkeliin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 09:53

vintillä, piironginlaatikossa vaatteiden alla.... kellarissa, perunalaarin vieressä, patterin välissä , tässä nyt muutamia uskomattomia paikkoja... itselläni on täällä kotona sellainen maahinen joka siirtelee minun tavaroita aina paikasta toiseen ja ne ovat sitten , mitä kummallisimmis paikois.. jot hakea aina kakkia saa oikein urakalla.. käsineitä se hävittää, sekä kenkiä ym .. yksi on talles jokaisesta parista,mutta toinen onkin sitten piilossa....no eipäs tule aika pitkäksi , kun saa olla ain jotain etsimäs... :) toivottavasti löydät sen käärön.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:00

Toivottavasti löydät ne ja sen jälkeen tee kuin itse tein. Kehystin ne seinälle kaikkien ihailtaviksi ja osan lahjoitin, kun jollain oli synttärit tms. merkkipäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:04

..minusta näyttää, että papyruksesi ovat eräänlaisen kansion sisällä. Kansio on taas laukussa, joka on jonkinlaisessa komerossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:39

Niilin laaksossa (tai Tallinnassa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:50

joku käyttänyt sytykkeinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:56

Ne ovat samassa paikassa missä säilytät lahja ja joulupaketti paperirullia, niiden alla nätisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.07.2009 - 11:59

Voi hitsi. Ettei vain olisi likkakaverin olohuoneen seinällä! Sillä nimittäin on kaksi ainakin. Vitsi.
Oletko kenties laittanut ne vaikka vaatehuoneen kenkälaatikkoon tai johonkin vetolaatikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 15:00

Nyv´ varmahan oot aiva mettäs jos niitä rupiat Mikkelistä päin ettimähä.
Vihijeen annan ja aiva ilimaaseksi, oli eileen äireen puolooset sukujuhulat ja sieloli pääpalakintona arpajaasis hämäräperäästä tavaraa sisältävä loota.
Mää ny kyllä epäälen jotta se oli sun lootas, papyrykses on nyssitte mennyttä kalua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:03

jo muinoin aino kassinen vastas kaikkiin kysymyksiin hymy lehdessä että se löytyy sieltä mihin se keväällä navetta polulla tipahti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 00:06

Sanomalehtitelineessä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 04:52

Vintillä, ullakolla, jossain kaapin perällä hyvässä kätkössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 07:44

ei syytä huoleen,
minkä jälkeensä jättää, sen edestään löytää