Tietääkö kukaan mille kunnalle kuuluu tai ennen kuului Savonlinnan lähellä oleva Rauhanlinna?

Sitä on käytetty joskus myös kansakouluna,siis kauan sitten.

Avainsanat: rauhanlinna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 14:54

Eiköpä tuo ole aina kuulunut Savonlinnaan ?
Rauhalinna sijaitsee Haapaveden rannalla luoteeseen Savonlinnasta. Maanteitse matkaa Savonlinnasta on noin 16 kilometriä. Linnuntietä matkaa kertyy nelisen kilometriä.

www.rauhalinna.fi/index.php?pageID=4

(Sääksmäki on muuten Valkeakoskea, liitetty 1973. )

Kysyjän kommentti

Tämä sinun on paras linkki sinne linnaan,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 08:00

Ohessa tietoa Rauhalinnan komeasta pitsihuvilasta.

www.savonlinna.fi/museo/opas...alinna.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 08:44

Sääksmäen kuntaa nyt veikkaisin. Aivan arvaus. Äitini on kotoisin Savonlinnasta, ja muistan hänen puhuneen Sääksmäestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 15:45

Rauhalinna, Savonlinna
kansalaisen.karttapaikka.fi/...;map.y=310

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:53

Siellä on käyty monta vuotta sitten, kaunis vanha pitsihuvila, kaunis pihapiiri. Kuntaa en tiedä, Sääksmäki ei ole koska se on taas tuolla Tampereen puolessa. Siellä on Sääksmäen sillat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 19:55

Savonlinnaan kuuluu nykyisin ja olisiko joskun kauankauan sitten kuulunut sääminginkuntaan, voi olla, että muistan väärin tuon säämingin.
Kaunis paikka, taitaa nykyisin toimia vain tilausravintolana kesäisin. Mahtava paikka järjestää esim häät. Käynyt Rauhanlinnassa useita, useita kertoja, koska olen kotoisin savonlinnasta =)
Savonlinna on etelä-savoa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 01:39

Eiköhän se Lehtiniemi ole kuulunut jo aikoja sitten Savonlinnaan? Muiden kuuluisuuksien lisäksi minäkin olen siellä Rauhalinassa yöpynyt 90-luvun alussa muutamankin kerran ...