Miksi langattomat hiiret eivät toimi?

Molemmat hiireni pimenivät samanaikaisesti. Kävin ostamassa uudet patterit niihin, mutta edelleenkään en saa niitä toimimaan. N. 10 sekunttia pysyy virta kummassakin päällä ja sitten sammuu? Myyjä etsi niihin patterit joten pitäisi kai olla oikeat.

Lisätty: 20.07.2009 - 10:20

Huomenta. Aamuni alkoi hiirien perässä juoksemisella ja ongelman ratkeamisella. Kiitos kaikille ja eräälle jonka lauseesta sain vinkin. Hän tuntekoon sen myöhemmin kiitoksena "nahoissaan".

Lisätty: 20.07.2009 - 10:28

Lisään vielä näiden hiirulaisten nimetkin, ne ovat Logitechejä ja sieltä arvokkaimmasta päästä. Ei siis merkissä vikaa, vain käyttäjässä - tässä tapauksessa ainakin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 08:48

Logitec minullakin on, mutta viimeksi sitä kokeillessani se ei toiminut, oletin patterin menneen. Läppärillä olen tottunut käyttämään läppärin omaa hiistä, joten en nyt tarvitse erillistä.

Kysyjän kommentti

Kiitos, sanasi omaa hiirtä ratkaisi ongelmani. Hiiret olivat vaihtuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 00:56

Minkähän merkkiset hiiret sinulla on. Mun kahdella kaverilla sama ongelma hiiriensä kanssa.
Mun langaton toimii loistavasti, mutta ongelma siinäkin aluksi oli, kun en kääntänyt on/off oikeaan asentoon.
Eikö myyjä mitenkään kommentoinut toimivuutta, vai mainitsitko siitä ostaessasi patterit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 01:17

Halvoissa langattomissa hiirissä on ollut tosipaljon ongelmia monella käyttäjällä, et ole ainut. Itse olen kerran kokeillut langatonta hiirtä, enkä toiste enää vaivaudu. Onhan niitä hyviäkin, mutta halpaa ja hyvää tuskin löytää. Itselläni oli Anttilasta ostettu 20 € langaton "pölynkerääjä" ja juuri tuollaista pätkimistä ja ajoittaista hyppimistä tapahtui välillä meni ihan pimeeksi. Logitechin uusimmat langattomat tuntuvat toimivan oikein hyvin, mutta niistä saakin maksaa vähän enemmän. Itse huomasin sen, ettei etäisyys vastaanottimessa niinkään ratkaise. Kokeilemalla eri sijoituspaikkoja, löytyy se parhain. Itsellä se löytyi jostain kolosta, josta ei edes ollut näköyhteyttä hiireen. Lisäksi paikkaa sai vaihtaa Kuun tai Jupiterin asennon mukaan????
Osta optinen hiiri langallisena, tai maksa enemmän ja osta joku hyvä Logitechin optinen&langaton hiiri. Niin, sanoiko myyjä mitään toimimattomuudesta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:22

Huono merkki jos on niin menevät hajalle helposti.
Minulla langaton hiiri vähän kalliimpi ja hyvin toimii, ja on toiminut tähän asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 02:32

Kyllä ovat alunperin toimineet tuotetenimellä Micrsoft on nyt kissan leikkikkikalu eikä kumpikaa meistä ymmärrä miksi ei toimi. nytt on Logitech ja odotelen ja toivon ettei sitäkin tarvi antaa pirskatille.Tuo on kyllä aika yleinen ongelma ,mutta hellä puhdistus saattasi olla aiheellista kun on niinkin herkästä laitteesta kysymys.Tosin uusia saa rahalla :-(

Lisätty: 20.07.2009 - 02:37

Hamittaa puolestasi tunnistaako molemmat koneet kummatkin hiiret? kokeileppa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 07:10

Meillä on Logitechit eikä mitään ongelmia ole ollut, eivät olleet halvimmasta päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 08:46

micrsof on täälläkin eikä ollut mikään halppis juttu vaan useita kymppejä maksava hiiri, on toiminut ihan kiitettävästi, mutta on erittäin herkkä , joten käytän tätä koneen omaa hiirulaista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 13:03

meilläkin loppuu patterit tosi nopeesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:33

Logitech on ja on toiminut moitteettomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 17:19

Toimiihan ne mutta akut on koko ajan tyhjinä.
Käytän hiirtä joka kelaa ylimääräisen johdon sisällensä,
on paljon parempi kuin nuo bluetooth-hiiret.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 01:22

Logitec ollut käytössä pitkään ja patteritkin kestää tolkun kauan .. ei muutakaan vikaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 22.07.2009 - 09:07

En suosi langattomia hiiriä.

Syynä mainittakoon, että niissä on aina viive langallisiin verrattuna ja akku kuluu käytössä elikkäs kuukausien päästä hiiren akku tyhjenee nopeammin. Itselläni köyhänä opiskelijana ei olisi varaa ostaa uutta hiirtä tai akku vuoden välein enkä myöskään haluaisi latailla hiirtä joka yö.

Pitäähän hiirellä häntä olla. =)