mihin valo katoaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 01:24

Valo ei ole ainetta vaan energiaa.
Valon sisältämä energia ei oikeastaan katoa minnekään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 01:29

Energian muuttuessa materiaksi, se katoaa tyystin. Newton tutki valoa aikoinaan ja ihmetteli mihin se katoaa kun lampun sammuttaa. No.. Newton sammutti lampun ja hetken pimeässä etsiskeltyään sitä hän totesi sen päässeen karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 01:48

Immeettyy pimmeesseen.

Perustelu: Musta imee kaiken valon itseensä toisin kuin valkoinen heijastaa sen takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 02:56

aurinko tuomeille energiaa ympäri pallon luo meille energiaa ja jossain suhteessa sitä pystytään varastoimaan. se on meidän elämän ylläpitäjä.

Erinomainen kuysymys!!!

Lähteet:
kaiveleppas nettiä eri haulla niin uskon saava si aika hyvän paketin tän alun jatkoksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 09:07

Energian häviämättömyden lain mukaan sen ei pitäisi kadota, vaan muuttaa olomuotoaan. Joten valo muuttuu lämmöksi, joka taas muuttuu toisenlaiseksi energiaksi, joka taas muuttuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:43

Itään? (Ex oriente lux)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 12:29

Valo ei katoa minnekään ellei sen lähde sammu.
fi.wikipedia.org/wiki/Valo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 14:51

Ja jatkoa tähän kysymykseen: Mistä näitä senttejä oikeen tulee?..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:22

Mulla ainakin Saunalahti vie sentit...;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 22:36

"Se oli menny piiloon, ko kaikki ihmiset vihas toisiansa, mutta ko nämä ihmiset rupes tykkäämään toisistansa, tuli valoki takasi". (lainaus erään 10-v pojan kertomuksesta "mihin valo katosi")

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 01:42

vakan alle ... erään 60+ pojan ovallus ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 19:29

Menee takaisin johtoihin, kun sammuttaa katkaisijasta. ;=))