Miten saisin keittiön kaakelisaumat puhtaiksi. Partavaahtoa kokeilin, ja taikasientä. Liikaa hankaamista kädet ei kestä. Mitä teen

Kaikkista vinkeistä kiitollinen mummi

Lisätty: 26.07.2009 - 12:42

Kiitos kaikista neuvoista. ei kun kokeilemaan :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 20.07.2009 - 00:22

Kokeile sellaista kuin Cif Power Cream:ia. Suihkuta sitä saumoihin, anna vaikuttaa hetken ja vaikka tiskiharjan reunalla harjaat. Puhdasta tulee. Itse saan sillä tavalla puhdistettua kylppärin lattian saumat. Irroittaa myös kalkin erittäin hyvin.

Lisätty: 20.07.2009 - 00:37

Kävin saattamassa pojantyttären nukkumaan välillä ja jatkan vielä hieman. Kysymys on ilmeisesti seinän kaakeleista. Voit hankaamisen jälkeen suihkuttaa vaikka suihkupullosta vettä huuhtoaksesi. Kokeilin tuota ainetta ihan äsken saunan lasiseen oveen. Meillä on erittäin kalkkipitoista vettä ja ovi on sitten sen näköinenkin. Annoin hetken vaikuttaa ja ihan talouspaperilla pyyhin, johan lähti kalkkitahrat. Mutta huuhdottava on kunnolla, muuten jättää harmaan kalvon. Onnea kaakelien puhdistukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 23:20

No se klorite lienee käytetyin...
Toinen vielä tehokkaampi on ksyleeni, ei tartte hangata,
kerta pyyhkäisy riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 08:55

kloritee tuli mioeleeni, mutta nyt meilä on käytössä jotain ihme ainetta , en muista nimeä, mutta siinä on kuitenkin aloeveraa ja pesin sillä koko keitiön , hellasta kaapinoviin , mielestäni lähti todella puhtaaksi, mutta tuota saa vain tilaamalla sellaiselta henkilöltä joka noita tuotteita myy, esim. kotimyynnistä.. voin kyllä järkätä , jos kiinostaa, mutta hieman on tyyristä, on laimennettava tuote, joten riittoisaa siin mieleas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 14:58

Ciby: Olisko Amwayn LOC? Mulla käytössä sama aine ja pitää sisällään aloe veraa. Sitähän ei laimentamattomana käytetäkää kuin ehkä tahrojen esipesuun sormella hankaamalla. Todellinen yleispesuaine; parketeista auton moottoritilan pesuun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 16:31

uskokaa tai älkää, niin rasvattomalla piimällä,
moni on siitä kertonut että toimii, en ole kokeillut.
suolahappo on toinen menetelmä, mutta aika tarkka täytyy olla suolahapon käsittelyssä.
en muuten ole silläkään kokeillut.

jotain power pesuainetta mikä suihkuttamalla raakana sitä ja sitten suihkuttamaa puhtaaksi.
on lähtenyt ilman hanakausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 19:58

Hammastahnalla tai soodalla ja tiskiharjalla, kyllä lähtee =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 19:32

Minulla on Pirkan Puhdistussuihketta. Hyvin lähtee kun suihkuttaa ensin, ja sitten pyyhkii.