Miten Vistalla saa muokattua tiedostomuotoa helposti?

Kun kerran aikaisemmin yksi tyyppi näytti, että yksi asetuspitää tehdä ja sitten voi näpäyttää vain tekstiä (esim: tiedosto.mod) ja sitten sen tiedoston nimen ja muodon voi muuttaa (esim: tiedosto1.avi). Mutta kun mä jouduin asentamaan tehdasasetukset, niin se ei enää toiminu. Eli miten sen asetuksen saa takaisin?

Avainsanat: vista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2009 - 01:19

Tuollapa vistan ohjeita.
Oletko kokeillut järjestelmän palautusta?

www.microsoft.com/finland/wi...raopt.mspx

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 19:58

en suosittele aloittelijalle tuota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 23:59

Mene Resussienhallintaan ja etsi sieltä kansioista esim: tiedosto1.avi ja valitse se hiirellä. Senjälkeen painat hiiren oikeaa näppäintä ja valise: nimeä uudelleen. Tunnisteosaa, eli .avi ei saa muuttaa. Muista että tiedät varmasti mitä tiedostoa muokkaat. Jos valitset käyttöjärjestelmän tarvitseman tiedoston koneesi voi seota kokonaan. Siis en suosittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 09:55

Mieheni koneessa on Vista ja joudun nyt sitten opettelemaan sen, koska oma koneeni on vainaa. En toistaiseksi ole huomannut mitän suurempaa ongelmaa, mutta varmasti niitä tulee. Toivottavasti en sotke koko konetta. Onneksi osaan käyttää henkilökohtaisia mikrotukihenkilöitäni apuna tarpeen vaatiessa. Yksi on täällä kaupungissa seinän takana, poikani ja vävyni osaavat myös aivan hirveästi kaikenlaista.