Mitä mieltä napsussa ollaan suomenruotsalaisuudesta?

Lisätty: 20.07.2009 - 11:56

Kiitos "Onttopohjaoy":lle mukavasta info-vitsistä, vaikkakin se on norjaksi. Akkurat!

Avainsanat: ruotsi suomenruotsalaisuus suomenruotsalaiset suomi pakkoruotsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 20:28

no nehän ovat rikkaus tälle kansalle (vaikka eivät suinkaan kaikki ole edes varakkaita),

me oikein hommattiin yks sellainen köyhään sukuumme (naimalla, pistettiin tyttö asialle)

vähän sissänlämpiävää mutta selvästi keskimääräistä mukavampaa porukkaa ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 19:15

Enpä erikoisesti mitään mieltä. Itse en hallitse ruotsia juurikaan ja ei kiinnosta edes opetella. Koska Suomi on kaksikielinen maa koulussa opiskelkoot ruotsia, mutta englanti, saksa ja ranska on ne joita eniten tarvitaan. Jossain vaiheessa pitää saada valita mitä kieliä haluaa opiskella..ei mitään pakkopullaa. Venäjääkin kyllä tarvitaan nykymaailmassa, mutta ruotsia..hm....
Toinen on lahjakas toisessa toinen toisessa kielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 19:16

Pidän skandinaavisista kielistä. Olen iloinen, että aikoinani jouduin lukemaan koulussa pakkoruotsia.
Suomenruotsalaisuus on ihan o.k., samoin kuin saamelaisuuskin. Ne muutamat suomenruotsalaiset, jotka olen tuntenut, ovat olleet superihania tyyppejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 19:24

Eipä siinä mitään pahaa ole jos on suomen ruotsalainen. Varmasti ihan mukavia ihmisiä nekin on. (En vain osaa ruotsia kovin hyvin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 19:26

Ei mitään erityistä mielipidettä. Ihmisiähän tässä vaan ollaan :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 19:41

en tiedä mitä tähän pitäis vastata.. samaa mieltä ku neverheard

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 20:11

ihan mukavaa porukkaa ovat ainakin ne jotka tunnen, jot ei minulla ole heitä vastaan yhtään mitään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 20:15

Ei minulla ainakaan mitään heitä vastaan ole.
Siistiä ja kunnollista väkeä, näin sivusta seurattuna. Rannikko on tässä aika lähellä, mutta oma paikkakuntani on 100% suomenkielelinen.
Pakkoruotsi tietty vähän mietityttää, mutta kai se on hyvä asia, sillä tulisiko sitä muuten luettua? Parin, kolmen vuoden jälkeen sen voisi muuttaa valinnaiseksi, mutta alkeet olisi hyvä osata. On se sentään toinen kotimainen kieli.
Eilen "Ruma Suomi" ohjelmassa verrattiin Kokkolaa ja Pietarsaarta ja lopputulos oli, että suomenkieliset saavat kaupunkinsa pilattua.
Ruotsalaiset sanoivat taannoin, että Suomi on pehmeä lasku Venäjälle. Mitä idemmäs mennään, sen rumempaa asutusta. Hmmm...Kysy jotain helpompaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 20:22

Olen ollut töissä heidän kanssaan ja mukavaa porukkaa eivät siis ole kummajaisia vaan tavallisia ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 21:05

Kivaa oli olla Ekenäsissä,oli olo kuin ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 21:37

Vast ikään Ålandissa 15 päivää olleena en keksi heistä mitään pahaa sanottavaa.
Mannersuomalaiset voisivat ottaa oppia monesta asiasta, mm. liikennekäyttäytymisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 00:34

Den homofile svenske komikeren og forfatteren Jonas Gardell har fått en sønn. Barnets mamma er en lesbisk venninne av Gardell. Ifølge Aftonbladet skal barnet bo vekselvis hos Gardell og hans partner Mark Levengood, og hos barnets mor og hennes partner. Sucka mitt hjärta men brist dock ej men gamla tanter lägger inte ägg?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:25

Positiivinen mielipide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 08:54

Suomenruotsalaisten hyviä piirteitä (ei sovi yleistää): iloisuus, kohteliaisuus, hyvä käytös, musikaalisia, laulavat paljon, seurallisia, paljon rikkaita perheitä. Joskus heidän elämöintinsä tuntuu ärsyttävältä, ehkä se johtuu vain siitä, että näin umpisuomalaisena tuntee itsensä ulkopuoliseksi.
Kaikki tuntemani suomenruotsalaiset ovat olleet hauskaa väkeä. Olen viihtynyt heidän seurassaan joskus liiankin pitkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 17:00

Antakaa vaan edes Suomen kansalaisten asua maassamme ihan rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 04:43

Ihan positiivisellä mielellä, ei heissä ole mitään pahaa.