Miten pesen hiukset?

Olen nyt mökillä ja saatan käydä monta kertaa päivässä uimassa. Joka uintikerran jälkeen hiukseni ovat sellaiset nihkeät, enkä saa sitä nihkeyttä pois, muuta kun pesemällä. Eikä hiuksille ole tietääkseni kovin terveellistä, jos niitä pesee liikaa. Mitä teen?

Avainsanat: hiukset uinti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 12:53

Laita vain hyvin vähän shammppota, koska ne eivät ole rasvaiset, sen jälkeen hoitoainetta ja huuhtelu.
Sama koskee ihoa, ei liikaa pesua saippualla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 12:59

Et kai nyt joka uintikerran jälkeen niitä pese. Kelpaahan ne siellä mökillä sellaisenaan. Peset sitten kun todella tarvitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 13:04

Olen ihan samaa mieltä kissanaisen kanssa..En osaa muuta lisätä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 13:51

Uimassa ollessasi älä kastele hiuksia, silloin niistä tuskin tulee nihkeät, tämä nyt ekana tuli mieleen. Ja eihän niitä hiuksia tarvitse tosiaan joka uintikerran jälkeen pestä, kuten jo edellä mainittiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 14:07

kastat hiukset veteen -> kuivaat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 15:06

Älä joka uintikerralla kastele hiuksiasi.
Jos hiukset tuntuu erittäin likaiselta, suosittelen tehopesua.
Tehopesu on muutenkin hyvä tehdä parin viikon välein, varsinkin kunkäyttää hiusten muotoilu tuotteita. Pese, huuhtele hyvin ja pyyhekuiviin hiuksiin suihkuta hiuksiin jätettävä hoitoaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 15:25

Minä käyttäisin uimahattua niin hiukset eivät kastu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 16:43

Siirry Homer Simpsonin hiusmalliin, niin ei tarvitse pohtia HIUSTENpesua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:48

mitä väliä jos ne on nihkeet jos kohta taas meet uimaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.07.2009 - 18:24

Miten olisi uimalakki. Onko siinä järvivedessä jotain, jos kerta hiukset tuntuvat nihkeiltä. Yleensähän järvivesi tekee hyvää hiuksille. Omani ovat kuin lentoon lähdössä aina mökillä pestessäni niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 18:29

käytä vain uimalakkia , eipäs tule hiukset tahmeiksi, eikä tarvii olla kokoaikaa pesemässä hiuksia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 19:25

pistäppä vaikka ponnarille (jos pitkät hiukset) uit rauhassa ja illalla saunassa sitten peset.
ei niitä joka kerta uinnin jälkeen kannatakkaan pestä, rasittuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 21:10

Suosittelen veden käyttöä ja harjausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:32

Jospa välttelisit hiustesi kastelua, esm lakilla tai sitten et sukeltele,ja jos pitkä tukka niin vaikka nutturalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 01:41

Tukkasi lähtee päästä, jos peset sitä jatkuvasti. Sitäpaitsi se ei tee myöskään hyvää päänahallesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:27

Mitä enemmän joudut pesemään hiuksiasi, sitä nopeammin ne taas tuntuvat likaislta olematta kuitenkaan sitä. Likaisuus on eri asia kuin rasvaisuus, sillä jos jatkuvasti poistat ihosi erittämän hiusten oman suoja-aineen shampoilla, niin olet pahassa kierteessä. Suosittelen pesuvälin pidentämistä ainakin muutamaan päivään. Oletko kokeillut "pestä" hoitoaineella ? Niissä on hiuksia suojaavia aineita, jolloin tukkasi asettuu kuivanakin paremmmin. Tai tee niinkuin minä: anna kampaajan leikata hiuksesi aivan lyhyiksi, silloin ne asettuvat luonnollisesti, eikä 'kampauksesta' ole niin väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 21:30

ihan vaan ruuttaat shampoota hiuksiis, levität ja huuhot, that's it..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:03

miedolla, kerta päivään, piisaa hyvin ja pysyy karvat päässä ...