Oletko varautunut riittävästi kriisilanteisiin? Löytyykö kaapeistasi kilo herkkuja, 16L. juotavaa, tupakkaa ja alkoholia?

www.aamulehti.fi/uutiset/kot...9931.shtml
Hyvin perusteltu tuo tupakka ja alkoholi? Kotiväki on mielissään, jos isäntä (tai emäntä) on kännissä, kun koko maailma on suistunut raiteiltaan.

Minä pärjäisin ainakin pari kuukautta käymättä kaupassa. Ensin söisin pakastimen tyhjäksi ja sitten kuivamuonat, jauhot, muusipussit, säilykkeet ja mitä kaikkea hyllyjen perältä mahtaisi löytyäkään.
Vettä saa joesta ja Porin Matilla sen voi keittää ja valmistaa ruoat. Taitaisin vain lihoa, jos sähköt olisivat poikki ja kaupat kiinni kaksi kuukautta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 15:32

Kuivamuonaa olisi,ehkä viikoksi,pakkasessa vain marjoja ja raparperiä,näillä eiväillä voisi ikävä tulla,jos ei oisi sähköä eikä vettä.en ole vielä ainankaan aikonut käydä hamstraamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 12:43

Kotona olevilla sapuskoilla eläisin viikon verran. Sitten olisi kyllä asiaa jo kauppaan. Juotavaa ei löydy, eikä herkkuja, ei alkoholia, ja tupakkaakin vain pari askia kerrallaan. Voi, voi, tulisi mulla suru puseroon aika äkkiä. Pitäisköhän varautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 12:54

Parin viikon pöperöt löytyy kaapista.
Mutta mitäs sitten jos se kriisitilanne vie sähköt ja/tai veden ??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 13:03

Heti kärkeen haluan todeta alkoholista, niinkuin intissä tapahtui, kun kenraali tuli tarkastus käynnille maastoharjoituksiin ja yhdestä teltasta kuului kauhea melu. Kenraali meni teltalle ja kysyi: Saattekos te kiljua heti aamusta Ei herra kenraali saame aamulla vain teetä!

Me ei Laran kanssa kiljuta kans ollenkaan ja tupakasta toteasin, niinkuin hyvä kaverini Juakko Teppo on koittanut monen monta kertaa tupakkalakkoa.

Kerran lainas Arskalta taskulamppuakin.

- Mihin tätä tarviit? kysy Arska lamppua ojentaen.

- No, ku ei meinaa hermo pitää, olis ees jotain mitä sytyttää ja sammuttaa, vastas Juakko.

Ruokaa meillä on pakastin pullollaan. Siinä on vain yksi huonopuoli. Ompa vuan kovvoo hommoo, sano savolaiskannibaali, kun jäistä ruotsalaista järsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 14:14

Sellasen viikon tai 2 pärjäisin. Ei mitään ihme varastoja kyllä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:49

nope

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:51

ei ole mitään erityisii varastoja, mutta kyl pakkasesta aina jotain löytyy ja kaapeista , joskos sit vain kaivovedellä elettäis ehkä sitä pöperöö löytyis meille kahdelle noin viikoksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.07.2009 - 18:20

Jos noilla kysymyksesi aineilla pitäisi kriisistä selvitä, niin selviämättä jäisi. Vettä tulee kraanasta, ja sillähän pärjää jo pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 01:12

ei löydy kaapeista muonaa kuin noin kolmeksi päiväksi .
mutta pelkällä huuberillakin aina päivän pari pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 01:20

Riipppuu kriisistä. Omavaraisia voitas olla jottain aikoja. Ekaksi loppus maito, ja talo läpipiästäs laskeumat justiisa kun on lautarakenteinen rötiskö eikä kellariakaan oo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:35

Ruokaa löytyy todella pitkäksi aikaa, pakkasesta ja kaapista lämpymässä säilyvää ruokaa paljon eli pastaa, purkkimuonaa, korppuja, näkkäriä, jotain ihme maitoa joka säilyy kauan jne.
Tupakkaa on yleensä aina varalla jonkin verran, alkoholia ei yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:39

Alkoholia on jäänyt tuonne kaappien perälle. Niihin säilöisin marjat ja omenasoseet, koska pakastinkaan ei siten toimisi jos ei olisi sähköä. Maalle sitä pitäisi mennä, jos olisi kylmä vuodenaika, mutta jos ei ulkonakaan saisi liikkua, niin olisi ongelmallista. Pakastimessa olsi sytävää ehkä kahdeksi viikoksi, jauhoja jonkin verran kaapissa, mutta eihän niistä mitään oikein saa ilman sähköä. Täytyisikin varastoia johonkin siemeniä ja papuja, joista sitten idättämällä saisi ravintorikasta syötävää. Mutta jos nyt ei sitten kuitenkaan. Ehkä maailmanlopussa ei auta mitkään varastot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 18:46

Kyllä meiltä sellainen viikon tarve noita kuivatarvikkeita tuolta kaapeista löytyy. Herkkuja ei liiemmin ole, mutta ilman niitä sitten on pärjättävä. Jollei sitten noita marmeladeja lasketa nameiksi.. Tupakkaa ei tarvitse olla ja alkoholiapa täytyykin muistaa hankkia heti, kun lähden tuonne kylille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 04:22

Aika pitkälle täälläkin pärjättäis omilla varastoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 20:49

ryynejä ja muuta kuivaa löytyis varmaan pariks viikoks, pakastimesta kaikenlaista evästä jos se vaan sitten siinä kriisis toimis, konjakkien puolesta kestäisin hyvin vaikka kolmenkymmenvuotisen sodan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 23.07.2009 - 06:35

Ei ole, kaupasta saa onneksi haettua tarvittaessa.