Kuinka pitkän tuomion saa taposta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 23:37

Liian lyhyen ja puoliintumisaikaa ei pitäisi olla.

Lähteet:
Miksi tollasta kysyt. Itsemurha on todella elinkautinen. Ei kannata harkita kumpaakaan!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 00:26

Tuomi-istuin ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 00:35

Pistä tapot unholaan..Jos tapat jokun hekilön,se on ikuinen tuomio siunulle,nykyää vissiin 8v..mitä kärsii, liian lyhyt aika ihmisestä minkä tappaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 01:20

Oikeusistuin ratkaisee aina tapauskohtaisesti tutkinnan ja selvityksien jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 09:38

Tappo ja murha ovat Suomessa vakavimpia rikoksia. En tarkkaanottaen tiedä, paljonko siitä on maksimirangaistus, mutta useita vuosia kuitenkin. Ihmisen täytyy olla kokolailla pois tolaltaan, jos on oltava niin väkivaltainen, että tappo on ainoa tyydytystä tuottava teko. Rangaistuksilla pyritään paitsi ohjaamaan teon tehnytä ajattelemaan oman tekonsa vakavuutta, niin osoittamaan muille kansalaisille teon hyväksymättömyys.
Kirjoitatko dekkaria tai jotain väkivaltaromaania, kun kyselet meiltä napsulaisilta tällaisia ihmisen kuolemaan liittyviä kysymyksiä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.07.2009 - 09:38

Sinullapa on näitä hurjia kysymyksiä. Milloin kyselet vankilaoloista ja nyt sitten tämä.
Ainahan sitä sanotaan että tuomion pituus riippuu lieventävistä asianhaaroista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 10:38

Et pääse enää tapolla, kun olet jo ottanut selvää tuomiostakin.
Kyseessä on harkittu ensimmäisen asteen murha, jos nyt sellaisen teet.
Oikeasta taposta saa lusia jokseenkin saman verran, mitä kunnon kavalluksesta, eli liian vähän. Jos vankilassa olisi elokuvien, kuten Perhosvaikutus, mukaiset olosuhteet, niin se ehkä tuntuu vangista pidemmältä, kuin se onkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 12:07

Ei ole mitään vakionumeroa,
voi selvitä parilla vuodellakin.
Pitäisi aina olla minimissään 10v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 12:12

En todellakaan tiedä, mutta mielestäni ne saisi olla 25 vuotta vähintään. Ilman mitään puolittamista tai hyvästä käytöksestä johtuvia ennenaikaisia vapauttamisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:51

riippuu tapauksesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:59

ihan liian lyhyitä on suomessa nuo kakki tuomiot, jot itse saisin määrätä taposta tuomion ois se loppuikänen tai jopa kuolemantuomio...ei jäänyt sekään jonka tappaa henkiin , nii miksi pitää jäädä tappajankaan henkii ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 20:29

Suunnittelun alla jotakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:38

Tapauskohtainen. liian vähällä pääsee kuitenkin suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 20:19

Eli tappohan on se vähintään kaheksan vuotta, mutta määräaikainen; murha elinkautinen, surma taas 4-10.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 00:57

Tappo on tahallisen kuoleman tuottaminen toiselle ihmiselle. Tapolla viitataan usein myös eläinten surmaamiseen.

Suomen Rikoslain 21 luvun mukaan:

Joka tappaa toisen, on tuomittava taposta vankeuteen määräajaksi, vähintään kahdeksaksi vuodeksi. Yritys on rangaistava