Kenelle sahapukki ei ole tuttu rakennelma?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 21:47

En ole ikinä kuullutkaan.

Kysyjän kommentti

Nimenomaan kysyinkin kenelle se ei ole tuttu. Ehkä sait vähän perustietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 20:40

Meillä kellarissa sahapukki,mutta harvoin käytössä. Eilen tuli 3kuutiota takkapuita,eikä tarvinnu sahapukkia.. Pinosi vaan nättiin pinoon..ja talvella takassa poltellaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 20:41

Mökillämme on sahapukki, jota myöskäytetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 20:43

Tiedän, se on palindromi.
No ori vitsi hanuri pikku paha soiva kavio sahapukki piru nahisti Viroon.

Renkku on halkorantteella tarvittava sahapukki. Sahapukki, puiden katkomisen sahaamalla käytettävä puinen kahdella vinolla päätyristikolla ja välipuulla varustettu apuväline.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 21:17

Lapsena meillä oli maalla sahapukki. Täällä en ole sellaista nähnyt. kun moottorisahalla sahattaessa ei kai sitten sellaista tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 22:01

olen sahaillut puita sahapukissa usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 00:29

Tuttu on ja hyödyllinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 01:20

Vaikkei meillä sahapukkia ole nykyään, tuttu rakennelma silti. Taisin penskana ratsastella sahapukilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.07.2009 - 09:28

Jos on kysymys oikeasta sahapukista niin kyllä olen sahannutkin sen päällä puita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 11:39

Stadista löytynee paljon ihmisiä, jotka eivät ole sellaista nähneet.
Samat ihmiset ovat nähneet lehmiäkin vain koulukirjoissa.
Itse en pukkia juuri käytä, vaan katkon suoraan pinolle 18`` terällä, tai sirkkelillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 11:49

Jokaisessa maalaistalossa oli sahapukki minun lapsuuteni aikoihin. Olen itsekin sahannut siinä puita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 11:57

Isän kanssa on rakennettu mökille useampikin sahapukki, jonka päällä puiden sahaaminen onnistuu helposti. Löytyy varmasti jokaisesta talosta jossa on puilla lämpiävä sauna tai takka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 14:40

Tuttuakin tutumpi on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:53

minulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 20:32

mie tiijän

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:40

_Tiedän tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 22:38

tuskallisen tuttu juttu,

penskana pääsi pienestäkin rötöstelystä sovituksentekoon sahapukille, siitä vaan halkoja saunaklapeiksi pätkimään (ja sitten pilkkomaan) ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 23:18

Tuttu juttu !! Meillä on mökillä tosi vanha sahapukki ja sitten vähän uudempi. Sillä tosi vanhalla sahapukilla ei voi enää sahata, koska se voi hajota, mutta se on siinä mökin seinustalla vähän niinkuin kunniapaikalla.