Kommentoikaa ajatustani. Ferrari ei pärjää, Peugeot ei kehity. Jean Todd on muissa hommissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 07:56

No kyllähän se Ferrari pärjäisi, mutta kun tuo raha tahtoo sotkea kaikkea urheilutoimintaa ja sen eteen tehdään mitä tahansa. Ferrarin tämän kauden pärjäämättömyys on mitä ilmeisimmin tietoista tallin alasajoa muiden tallien hyväksi. Ei ole Ferrarin tiimiltä osaaminen mihinkään kadonnut, sitä vaan ei haluta täysitehoisesti käyttää (keskinäiset tallien sopimukset).

Niin ja sitten tuo Peugeot. Sieltä löytyy kyllä osaamista sillä toimintasektorilla, mihin lähdetään. Osoituksena Le Mansin 24 tunnin ajo, jossa Peugeot nappasi kaksoisvoiton ja vielä ylivoimaisella tavalla. Muissa kilpa-autoilun lajeissa ko. talli ei ole tällä hetkellä mukana, mutta kuten menneet rallin MM-kaudet ovat osoittaneet, osaamista ja kehitysvoimaa merkiltä löytyy tarvittaessa. Tällä hetkellä ja viimeisinä vuosina PSA-konserni on panostanut Citroenin kalustoon ja melkoisella menestyksellä.

Jean Toddille annettiin kaikki mahdolliset työkalut ja toiminta edellytykset ja kun syrjään vetäytyminen tapahtui, tapahtui myös tallin strategian muutos. Tuota muutosta olisi ollut hankala toteuttaa, jos Todd olisi vielä jatkanut.

Kysyjän kommentti

Hyviä vastauksia kaikki, mutta tämä mielenkiintoisin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 18:57

Ross Brawnilla menee lujaa, teki hän mitä hyvänsä.
Jean on jo muutenkin eläkeiässä (hänkin).
Ari olisi hyvä valinta FIA:n johtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 18:58

Ifaa ei enää ole, eikä Wartburgiagaan. Ladat on ihan muita kuin aikoinaan, Moskovitsiäkään ei näy missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 19:46

Kannatan Maria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 21:41

Voipi olla osasyynä Ferrarin nykyiseen huonoon menestykseen, se, että Jean Todt ei enää ole siellä "töissä".

MUTTA:

1. Jean Todt lopetti Ferrarilla vasta tänä vuonna, siis 2009 - kai hänellä joku vastuu on?

2. Hänen komentonsa alaisena Peugeot voitti rallin maailmanmestaruudet vuosina 1985 ja 1986. Jean Todt lopetti Peugeotilla joskus 15 - 20 vuotta sitten - .ei kai häntä voi enää 2000-luvun heikosta menestyksestä syyttää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 23:29

Auto on kaunis kun se voittaa - sanoi, Enzo Ferrari. Totta. Ferrari ja Peugeot eivät ole onnistuneet kaunottaren luonnissa, eikä voittoauton kehittämisessä tänä vuonna. Jean Todd miettii jo eläkepäiville siirtymistä FIA:n johtoon. Siis hänkin on todennut, että ei voi auttaa enää asiassa ja kehittää samalla itseään eteenpäin. On siis löydettävä uusi tavoite elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.07.2009 - 09:23

Eihän se automerkin vika ole jos niillä menee huonosti. Ainoastaan syyllisen voi etsiä niiden kehittäjistä ja asentajista. Ja radalla kuskillakin on iso osuus menoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 11:42

Joskushan niillä kaikilla on huonot ja hyvät päivät. Ei anna aihetta enempään kommunikointiin.