Katopas vaan! Autiosaarelainen kaverini Papiti heräsi kans, ku vähän härnäsi. Mitä tarkoittaa porsastelu? Siat on siistejä eläimiä

Sika on siisti eläin, jota on joskus ennen vanhaan pidetty sisällä ihmisten kanssa jopa samassa huoneessa. Mistä tällainen sanonta ennen niin siistille eläimmelle juontaa juurensa? Papitilta sain aiheen!

Lisätty: 18.07.2009 - 02:04

Kauheeta, kun te ootte raakoja! Syödä nyt paras kaveri?

Lisätty: 18.07.2009 - 02:07

Tehdään vene, tehdään, mutta sinä saat tehdä airot ja sen kompassin!

Lisätty: 18.07.2009 - 02:09

Nyt mä tiedän! Otetaan se sun sika sinne matkaevääksi!

Lisätty: 18.07.2009 - 03:40

Kookospalmun lehdistä saadaan hyvät purjeet ja kookospähkinöistä juomaa ja astiat matkalle.

Lisätty: 18.07.2009 - 20:07

Ai, siellä on karhujakin? Hyvä, sillä Lara on hyvä nalle koira.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 02:00

Porsastelu on samaa kuin nasuttelu.
On sitä tullut sian kanssa leikittyäkin pienenä. Voitti ystävänä monta kaveria. Palkkioksi se sitten syötiin. Ihmisiin ei voi luottaa.
En varsinaisesti herännyt, vaan tulin töistä. Nyt ne pitäisi vielä dokumentoida koneelle.
Luulenpa muuten, että jos me jotuisimme autiolle saarelle keskenämme, niin taitaisi tulla kiire tehdä venemuottia? =)

Lisätty: 18.07.2009 - 03:11

Airot ei riitä, täytyy tehdä perämoottori tai ainakin purje.
Suunnistaa voi taivaan merkkien mukaan, mutta kompassi toki syntyy helposti.
Sika on syöty jo kymmeniä vuosia sitten. Täytyy toivoa, että saarella olisi karhuja, että saamme lihaa.
Sinulta syntynee juomavesisäiliö?

Kysyjän kommentti

Onko jousipyssysi jo valmis? Me ollaan Laran kanssa jo valmiit karhumettälle Reisijärvenrantaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 02:20

Voi kun anlkoi Papitin vastaus naurttamaan. Niin pakko laittaa tämä vastus,kun nin naurattaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 02:28

Siis kumpi tuli ensin muna vai kana.. Nyt tuli tuon sian myötä mieleen. Sika syö kaikki ruoantähteet ja roiskuttelee ympäriinsä sapuskoja ja vesiä ym. Onko porsastelu ennen vai jälkeen tämän kaiken.. No, nyt meni ihan sekasin, mutta ajatus oli hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 09:51

Porsastelu vastannee sikailua?
Ihmisten sikailu käsitteenä ei ilmeisesti alunperin liity sikojen siisteyteen tai siivottomuuteen, vaikka yleensä näin luullaankin.
Sana "sika" , latviaksi cuka, ruotsiksi sugga, muinaissakseilla suga jne. Ne palautuvat indoeurooppalaisen kantakielen sanaan sukā, jota voidaan pitää sian ääntä matkivana.

Sellainen ihminen , joka syödessään mussuttaa, massuttaa, maiskuttaa, röyhtäilee jne., syö kuin sika tai käyttäytyy sikamaisesti, porsastelee.
Kun kohta (21.7.) alkaa ravustuskausi, niin muistakaamme sitten niitä rapuja syödessä, että oikeastaan tässä sikaillaan eikä olla ollenkaan "fiinejä", eller hur?

Jos ihminen syö äänettömästi, vaikkakin kuinka hyvänsä epäsiististi ja sotkuisesti ei siis tämän teorian mukaan sikaile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 18:54

Porsastelu eli sikana syöminen tarkoittaa sitä, että syödään kaikkea ihan sikana. Karkkeja ja jäätelöä, sipsejä ja keksejä, jälkkäreitä ha eturuokaherkkuja, vähän semmoista laivan seisovapöytä-meininkiä. En ole aikoihin syönyt sikana, paitsi tänään karkkeja ja jäätelöä. Ruokatapojen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 11:13

Porsaat sotkee syödessään. Siitä se nimitys tulee ja yhden porsastelijan kanssa elän. Tämä punaraitatiikeri porsastelee niin, että ruoat on milloin missäkin lattialla, seinillä mutta ei kupissa. Meneeköhän mahaankaan sitä ruokaa yhtään. Pitää kait alkaa tarkkailemaan.