menetkö rapumertoja laittamaan? pidättekös rapujuhlia? aiotko itse valmistaa ne ravut juhliin syötäväksi..?

itse en mene enkä pidä rapujuhliakaan, enkä myöskään koskaan keitä elävää olentoa toisten syötäväksi...:(

Avainsanat: rapujuhlat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 23:55

En pidä itse rarujuhlia Olen kerran ollut rapujulissa lapsena,ja oivat ihan mukavat..
Tuntui niin pahalta,kun ravut laitettin elävänä kiehuvaan veteen.
Itse olen Rapu,enkä tykkäisi sellaisesta kuolemasta.

Lisätty: 18.07.2009 - 00:50

Rapu ja rapulaiset on ihan eri asia. Rapuna on kiva olla,mtta ei rapulaisena ole kivaa,olen joskus kokenut ihan lievää rapulaa,ja rahapulaa....

Kysyjän kommentti

olen samaa mieltä kansaais.. T.ciby

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 23:49

valitettavasti ei ole rapuja enkä osta sillä lihan kilohinta on minulle kohtuuton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 00:08

Ehdottomasti, sillä rapulaiset ovat aina iloisia veijjareita ainakin öisin. Aamulla ovat tosin aika kalpeita ja totisia. Johtuu varmaan huonosta ruuansulatuksesta tai sitten, joissain pulloissa asustaa humalatonttuja. Nämä leppoisat olennot elävät elämäänsä kelluen alkoholipitoisessa nesteessä kaikessa rauhassa, kunnes pullo korkataan ja joku kohottaa sen huulilleen. Kurkkutorvea pitkin alas mahalaukkuun putoavat tontut huomaavat kauhukseen autuaan elinympäristönsä vaihtuneen vatsahappojen, paahtoleivän ja puoliksi sulaneiden rapujen täyttämään hornankattilaan. Kunhan alkushokki on haihtunut, muutoin niin rauhalliset humalatontut joutuvat mielettömän paniikin valtaan ja alkavat potkia, rimpuilla ja puskea päätään mahalaukun seinämiin. Tämä aiheuttaa hyvin epämiellyttävän tunteen epäonnisen rapulaisen vatsassa. Tonttujen määrästä ja rapulaisen yleiskunnosta riippuen yleensä tapahtuu joukkopako suun kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 00:44

en oikein liikuskele rapuvesillä,
mutta on ollut tapana tuossa elokuun loppupuolella käväistä kylillä rapukekkereiden merkeissä, vanha perinne , vanha kaveriporukka, hauskaa on yleensä ollut eikä ole niin kovin kaduttanut seuraavana aamunakaan, eli eiköhän sitä sitten taas elokuussa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 07:38

En pyydystä, enkä syö, en myöskään käy rapujuhlissa. Katkarapuja voin laittaa pizaan. Aikoinaan Persianlahdella kalastaessa pyydystimme pieniä rapuja syöteiksi, kun menimme aallonmurtajalle onkimaan...siinä viimeisimmät muistoni ravuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 10:56

En pidä rapua niin suurena herkkuna. Hirveä työ ja vaikka olisi kuinka iso rapu tahansa ei siitä suurta annosta saa. Seisovassa pöydässäkin yleensä jätän ottamatta jotta ehtii ylipäätänsä jotain syömään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 21:33

Meillä on jo nyt rapuja odottamassa ravustusaikaa katiskassa. Neljä oli toissailtana. Minä en niistä ravuista välitä, sellaista näpertelyä peinen suupalan vuoksi, ei kiitos. Jos meillä tänä kesänä on rapujuhlat, niin ostan taas katkarapuja itselleni, niin että saan syödäkseni edes jotain. Rapujen kanssa en aio leikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.07.2009 - 10:34

En pyydystä rapuja, en mene kekkereihin, enkä myöskään syö niitä. Vähemmällä vaivalla saan parempaakin ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 15:16

Vastaukseni kaikkiin on EN. En suuhuni moista moskaa laita, yök.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:57

En kaikkiin
Haluaisin kyllä kovasti joskus rapujuhliin.