Muuttaako kesä teidän ruoanlaitto- ja ruokailukäytäntöjänne ?

Meidän kodin käytäntöjä se muuttaa vaan siltäosin, kun olemme mökillämme. Siellä meillä on kota, jossa grillaamme esim kalaa ja lihaa. Tulipesänä on sellainen kivirakennelma, jonka olemme siihen väsänneet.

Lisätty: 17.07.2009 - 21:43

Timpan vastauksesta muistinkin, että tottakai se meilläkin on uudet perunat, joita syödään kesällä oikein urakalla ! :)

Avainsanat: ruokailu kesä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2009 - 01:04

Timppa jo tuolla aiemmin sen kertoikin ja heti tuli kaameenälkä! Tosin olen jatkanut grillaamista melkein Jouluun saakka, jos vain on kelit antaneet myöten. Ihan heti ei tapoja muuteta.

Kysyjän kommentti

No mikäs niitä tapoja muuttamaan, kun hyvät on löytyny!!
Kiitti vastauksestasi!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 21:40

Kyllä se grilliruoka on yksi kesän kohokohta ja tuoreet savustetut kalat, uudet perunat ja listaa voisi jakaa aika pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:45

kyllä laitan paljon ulkona grilliä ja myös kodassa , jos sataa teen ruokaa , siellä kodassa laitan usein talvella lounaat, loimutan lohta ja koko lousas siellä syntyy, kuin myöskin tuos grillissä, jossa voi keittää potutkin, kun on sivupoltin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:46

Ikävä kyllä, varsinkin tänä kesänä on tullut grillattua paljon - aivan liikaa.
Se näkyy usein yleisenä turvotuksena. Salaatteja pitäisi popsia enemmän
kun nyt on kotimaiset edullisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:51

Muuttaa aika monella tavalla. Teen ruokaa itselleni ja sitten illalla vielä miehelleni, joten syön kaksi kertaa päivässä, mikä on minulle aivan liikaa. Tänään lämmitin eilisiä uusia perunoita ja niiden kanssa söin silliä ja oman maan salaattia. Sitäkään ei saa talvella. Grillaamisesta en yleensä välitä, mutta nytkin tuolla jääkaapissa odottaa grillilihaa, ehkä huomenna sen valmistan tyttäreni täälläolon kunniaksi. Ja tietenkin grillaan myös makkaraa, sehän kuuluu asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:01

meillä ei ole paljoakaan grillattu kun ei ole tuota grilliä. mutta kesä muuttaa ruokailutottumukset kevyemmiksi (varsinkin helteellä) ei hirveämmin lämmintä ruokaa tee mieli.
uudet potut toki sipulinlaukkojen ja voin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:07

Kyllähän tämä kesä muuttaa paljon kevyemmin syömään. Ne uudet perunat kevyttä grillattavaa ja paljon salaattia. Kesäkurpitsa tosi ihanaa ja kevyttä mitä käytän paljon,kun itse kasvatan. Makkarat eivät kuulu meidän grilliherkkuihin. Yhden makkaran olen syönyt ja sekin alkoi tökkii,se riitti tälle-kesälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:29

pottuu menee ja kalaa, paljonkin enempi kuin talvella ja kyyähän sitä iltatulilla huikoessa sitten niitä makkaroitakin tulee grillattua (pääseehelpommalla, vähempi ruotoja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 05:28

no kesäisin lähden matkoille ja herkuttelen.. että kyllä joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 05:35

Kyllä muuttaa, grillattua tulee paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 10:16

Muuttuuhan se.Kesä-kuumalla ei meikäläiselle lämmin ruoka oikein maistu.Kevyemmin tulee syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.07.2009 - 16:19

Ei mitään muuta vaikutusta kuin että salaatteja tulee tehtyä enemmän. Tänäänkin keitettyjä perunoita, lihapullia ja herkkusienikastike + se salaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.07.2009 - 23:25

Kesällä syön paljon kevyemmin kuin talvella. Joinakin päivinä en saata syödä mitään, jos on kamalan kuuma. Silloin juon vain vettä, ja syön välillä palan ruisleipää. Ja kamalaahan se on, kun pitäisi syödä kuulemma parin tunnin välein jotain ns. kunnollista ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:59

Enemmän tulee syötyö marjoja.