Maksatko ostoksesi useimmin käteisellä vai kortilla?

Avainsanat: käteinen kortti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 12:19

Kortilla on kätevä maksaa.Toriostokset ym sellaiset rahalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 12:22

Riippuu paikasta;
S-ryhmän paikoissa aina kortilla,
mutta esim, pitsapaikoissa aina käteisellä.
Ehkä noin 75% ostoksista hoidan kortilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:25

Kortilla melkein kaikki. Tori ja jotkut hyvin pienet kaupat melkein vaativat sitten sitä käteistä, kun korttini vaurioituu ainakin niissä "höylä"koneissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:29

Mulla ei oo juuri koskaan käteistä eli kortilla makselen. Joskus tosiaan torilla ja kirppareilla maksan käteisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:31

kyllä se on aina kortilla jos on mahdollista, ei oikein osaakaan enään rahalla maksaa, eikä aina ole edes käteistä, kuin jokunen roponen kukkaros..tai sitten on setelit kuukaudesta toiseen, kun aina maksan tottuneesti kortilla vaikka rahaakin ois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:55

Kortilla helpompi maksaa. Pitäisi kuljettaa käteistä sen verran enempi aina mukana, että varmasti riittää. Joten kortti on kätevämpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:58

Käteinen on minulle selkeää rahaa, kallein ostokseni on auton osto , 22 000 ja paketista mukaani värin ja kaikinpuolisen toivomani tilpehöörit sain. toiseksi kallein käteisostos minulla on 13000 euroa vankien tekemiä mööpeleitä, Useimmiten minun korttini käy ilman saldo kyselyä pankissa , ja en yleensä käytä minkäänlaisia luottokortteja, raha riittää kaikkiin ostoksiini, ei ketään perääni vaadi euroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:22

Tasa puolisesti molempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:31

melkein kaikki kortilla,
olen niin laiska repimään käteistä seinästä ja pankkikonttoreissa en käy edes joka vuosi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:48

jos sattuu oleen fyffee taskussa,
mutta yleensä saavat kortista repiä rahat ja maksut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:49

harvemmin rahalla, paitsi paikoissa joissa kortti ei käy on pakko löytyä riihikuivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 14:02

Jos olen saanut rahaa sponsoriltani, niin maksan rahalla. Muuten kortilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 14:03

Käteisellä, en omista minkäänlaista maksukorttia

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.07.2009 - 14:12

Käteisellä kun korttini on pelkkä automaattikortti, pitäisi tehdä asialle jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 15:06

Melkein kaikki maksan luottokortilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 16:26

Visa vinkuu alvariinsa.
Käteinen katoaa sen sileän tien, jos jostain syystä sellaista saan. Aina joku haluaa maksaa käteisellä ja setelit pyörivät siellä jossain kuittipinon sisällä, kunnes ne yhtäkkiä ovat lopussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 16:55

erimaissa paikallisilla pankkikorteilla,,pystyy paremmin seuraamaan ostoksia,esim. ruokaostokset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:23

Kyllä tulee melkein rahalla maksettua. Ihan poikkeustilanteessa kortilla. Kortti on aina mukana,jos tulee hätätilanne,voi maksaa. Olen niin vanhanaikainen,että pitää rahalla maksaa.
Eilen ostin yllättäen käsilaukun,mikä piti maksaa kortilla,kun ei ollut tarpeeksi käteistä rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 20:14

Visa Electron alkaa toimia hyvin useassa paikassa, jopa takseissa.Käteistä sen verran mukana ettei jää kortin toimimattomuude takia pulaan.ei suurta summaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:49

Käteisellä.Pysyn paremmi kärryil paljonko on menny ja paljonko on jälel.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:01

Yleensä maksan kortilla. Vaikka olisi rahaakin mukana, unohdan, että sitä on ja annan tottuneesti aina kortin kassalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 00:19

Yleensä VisaElectron-kortilla,ulkomailla luottiksella ja torilla käteisellä tai kahvikupposen(3,80-4€!],mutta sapuskaa en koskaan luotolla,paitsi kerran kun Ruotsissa,kun jost syystä ei pin-koodi toiminut(tilapäinen häikkä)ja sekös mua harmitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 05:33

kortilla.. tosi harvoin on käteistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 12:23

Amexilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.07.2009 - 16:04

Useimmiten kortilla sillä olen niin laiska käymään automaatilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.07.2009 - 22:49

Aina rahalla. Pysyy paremmin saldotiedot hanskassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 22:39

Kortilla minäkin maksan.Pidän sen verran käteistä jos käyn vaikka torilla missä täytyy maksaa rahalla.