Monet vihaavat mökkielämää. En minäkään jaksaisi olla kauan ilman vessaa ja vesipostia. Mitenkäs te muut ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 17.07.2009 - 14:13

Minä tykkäänkin ja mökissäni on ihan vessa ja suihkut ja sähköt jne.

Kysyjän kommentti

Kyllä mökissäkin voi olla mukavuudet. Sitten siellä jaksaa olla pidempiäkin aikoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 12:02

Mökillä on huussi ja vettä Saimaassa riittää, kunhan vain jaksaa kantaa. Jo lapsuudesta opittua nuokin hommat, ei siis ollut kulttuurishokki mökille meno. Mutta tiedän montakin ihmistä jotka eivät olisi päivääkään niin alkeellisissa oloissa kuin meidänkin mökillä ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:06

Vajaa viikko menee mökillä kohtuullisesti, mutta sitten alan jo kaivata juoksevaa vettä, suihkua ja sisävessaa. Sähköt ja viemäri sentään mökillämme on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:14

Meillä on helppoa, kun tuohon rantaan mökille on matkaa noin 500 metriä ja tässä voi siis seilata asunnon ja mökin väliä vaikka sata kertaa päivässä. Mie suorastaan rakastan tällaista mökkimatkaa. Mökilläkin tulee kyllä vesi ihan omasta kaivosta ja kraanasta. Ulkohuussi siellä on ja voi, että on ihana istuskella järvimaisemaa katsellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:18

Riippuu pikkasen vuodenajasta. Olen ollut kangaslammilla monta kuukautta mökissä jossa ei ollut sähköjä ja vesi piti hakea järvestä noin viiden metrin päästä. Enää ei mökkiä edes saisi tehdä niin lähelle vesirajaa. Ajankohta oli loppukesästä tammikuuhun, ongelmat alkoivat vasta sitten kun järvi oli niin paksussa jäässä ettei päässyt avantoon uimaan eikä saanut pesuvettä astioihin ja saunaan. Silloin oli pakko palata kaupunkiin. Sanoisin että kesällä ei ole mitään tuskaa olla mökillä ilman mikroaaltouunia, mutta talvella tilanne on toinen.
(kyseinen mökkikään ei ollut talviasuttava, jonkinlaista erähulluutta kun en ajoissa lähtenyt pois)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:28

Yli puolet vuodesta on oltu kakkos asunnossa.Syyskuussa eläkkeelle ja sitten muutamme maalle.
Virasto terveyspalvelu ym. kaupungissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:42

en pystyis kauaa olemaan ilman suihkua, mutta kyllä ulko hyyskän viellä voisin kestääkin tai no sanoo hän , joka käy tupa-auton wc , ennen kuin käppyttelee puuseehen..riipuu kylläkin ihan puuseen sijainnista, tuolla rengas reissus oli ihan siistejä puuseita, mutta olen nähnyt kyllä ihan sikamaisia puuseitakin reissuilla , jot olen ennemmän kuin kiitollinen tuosta auton wc..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:45

Kun olin lapsi, vietimme kaikki kesät kokonaisuudessaan mökillä, jossa ei ollut juoksevaa vettä saati sähköä ja vessa oli pihan perällä ja kaiken maailman kuppaajia ilma täynnä. Sitä tottui siihen. Iltaisin kuunneltiin öljylampun valossa radiota ja pelattiin laivan upotusta. Oi niitä aikoja..

Kyllä sitä vieläkin jaksaisi olla tuollaisen kaltaisilla mökeillä pitempiäkin aikoja, jollei olisi noita kuppaajia niin hirveesti! Olen allerginen kuppaajien syljelle eikä ihoni koskaan totu siihen. Kamalat paukamat ja hirvee kutina jokaisesta imaisusta niin kauan kun imijöitä kesässä riittää! Sanotaanpa esimerkkinä mäkäräisen purema; iho tulehtuu ja turpoaa halkaisijaltaan 2 cm pallukaksi. Ja se riivaava kutina.. Vedän ötököitä puoleeni kuin magneetti! Allergialääkkeethän auttavat hieman, mutten viitsisi syödä niitä läpi kesän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:57

Mökki elämä on hauskaa, kun on vain tarvittavat mukavuudet mökissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:13

En minä nyt ihan vihata voisi (aika vahva sana). Lapsena ei ollut mökkiä missä käydä, joten nyt se on kivaa sopivasti annosteltuna=kesällä muutama kerta ja 2 yötä kerrallaan korkeintaan :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:18

Mikään ei ole parempaa kuin olla ihan rauhassa mökillä. Ei haittaa vaikka joutuu karsimaan ylellisyyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:34

jo pitkään minun 'mökkini' ovat olleet tuulensuojaisia paikkoja saarissa, ei mukavuuksia eikä mitään vihattavaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:35

Minä olen ollut ilman mukavuuksia useassa maassa , vuoristo olosuhteissa, yölämpötilat miinus 1, päivälämpötilat plus 30 , ja vähäisen puhekielen myötä , me olemme ainoat jotka olemme kielen hallinneet, mutta ei kirjoitettu kylän kirjaan, kysyin onko mahdollista käydä tässä kylässä vesitoiletissa, joo, lapset maksoivat pytyn , ahisti suolta ja sen pienen kokkareen minä olisin hurrannut, ne vaan taputtivat , Saksalaisia lapsia olis pitänyt neuvoa ja ohjeet antaa vanhemmille myös ohjeet paskomiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:43

Ihanaa mennä mökille, siellä saa olla rauhassa, grillata ja rentoutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 15:07

Ihan sama vika; ei liian kauan ilman kaupungin mukavuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:10

Kyllä mökkielämä on mukavaa, jos vain on vesi lähellä. Minä en nirsoile muusta kuin et ranta pitää olla nokan alla. Juomaveden voin itse viedä. Sähkö pitää olla. Inhoan kaasuvempaimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 20:50

Kyllä mökillä on mukavaa :D Meillä on mökki 67 km päässä kodistamme. Se on 20 m:n päässä rannasta ja siellä tulee kylmävesi sisälle ja siisti ulkowc on biokäyttöinen, vai miten se hienosti sanotaankaan. Eilen sinne menin, tänään illalla tulin käymään kotona postit katsomassa ja kukat kastelemassa ja huomenna menen takaisin. Kivaa mökillä on siitäkin huolimatta vaikka siellä on tosi paljon joskus kaikenlaisia hyttysiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 23:10

Meillä ei ole mökkiä. Kyllä mökin tunnelmaa antaa,että kaikki ei ole yhtä helppoa kuin kotona.
Sehän antaa esim.tunnelmaa,kun pääsee aamulla ulkowc:ssä käymään. Kuunella linnun lauluja ja ihailla luontoa. Sen-jälkeen kahvit kiehumaan ja terasille nauttimaan..Päivän-mittaan kaikkea mukavaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 05:37

en mä pystyis kauheen kauaa olemaan ilman kunnollista vessaa ja suihkua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 12:25

Kyllä,mutta lomaosakkeessani on täydellinen varustus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.07.2009 - 22:44

Kyllä minä vaan jaksaisin alkeellistakin mökkielämää vaikka kuinka kauan. Suorastaan rakastan veden kantamista, puuseessä käymistä. Sähköä tarvitsen vain lukemiseen. Muuten tulen toimeen mökillä ihan hyvin.