Mitkä seikat tekevät tänä päivänä työelämän raskaaksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 12:18

Ida kertoi tuolla edellä millaista on olla naisvoittoisella alalla ja sieltä sitä painetta kertyy. On myös tietenkin henkisesti ja fyysisesti raskasta tuo vanhustyö, ajoittain. Pienellä porukalla pitää koettaa tehdä ja joskus se rasittaa, kun ei voi antaa aikaa vanhuksille riittävästi, siis ihan seurusteluun ja läsnä olemiseen. Hyvää ammattitaitoa on sitten se, että osaa vapaillaan rentoutua eikä tuo työhuoliaan kotiin asti.

Lisätty: 17.07.2009 - 12:22

Kiire, voiton tavoitteleminen, työilmapiiri, taloudelliset seikat, ammattitaidon puute, huono johtaminen ja suunnittelemattomuus ovat mm. niitä tekijöitä jotka vaikuttavat työelämän raskauteen.

Lähteet:
oma kokemus työelämästä

Kysyjän kommentti

Johtajana olen saanut kokea huonoa johtamista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 10:56

Se, kun työpaikan jatkuvuudesta ei ole varmuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 10:59

Itselläni ei tuota ongelmaa ole, mutta olen kuunnellut sisarteni huolia. He kumpikin työskentelee naisvoittoisella alalla ja siitä sitten syntyykin jokapäiväiset murheet. Kateus, panettelu, häiriköinti, suoranainen valehtelu jne. ovat jokapäiväistä lisää työn lisäksi.
Molemmat ovat lopenuupuneita tällaisten työkaverien käytöksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 11:11

miehenikin työpaikkalla laitettiin monta henkilöä tuonne kilometritehtaalle ja nyt pitäis pienes porukas tehdä ne samat työt ja vieläpä nopeammin, kuin ennen, muuten tulee isopomo ja antaa huutia, nyt on sitten siivouskin jätetty heile, ja se pienpalkkanen siistijä sai lähteä, olipas iso säästö talolle... huh huh...jo pomo sanoi , et töitä on niin paljo kuin ehtii vaan tekeen, kun lomaltasi palaat, en millään käsitä sitä juttua ja sitten painetaan urakalla kuukausipalkalla niskalimas... voihan kökkö ...:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 11:42

Henkisesti ei ole luppoaikaa, lemput tulee jos et työtäsi hallitse, nuoret on halvempia , ja nopeampia ja joudut jopa työn opettamaan heille, ja pari kuukautta menee kun olet ajatellut raskaaseen työhösi jonkun helpottamaan saavasi ,niin vei kolli sun työpaikkasi. minä henkilökohtaisesti voisin ystäväni puolesta kysyä : alumiini hitsaus, made in finland .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 11:47

minä en koskaan ole oppinut ymmärtämään suomen työvoima poliitiikkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:49

Kesälläkin opinnot jatkuu joten jatkuva opiskelu+työ rumpa kyllä väsyttää kun lomia ei ole. valmistua pitäisi aina vaan nopeammin muttä työkokemusta pitää kerryttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 12:50

Edellä mainittujen lisäksi huono ilmastointi; tuntuu kuin happi loppuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:19

Lyhytaikaiset työsopimukset, yt-neuvottelut....onneksi on hyvät työkaverit, jotka keventää oloa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.07.2009 - 14:13

Home teki yhdessä paikassa vaikeaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 16:07

Työn raskaus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:04

monella työpaikalla koettu ilmiö :

epävarmuus töiden jatkumisesta aiheuttaa keskinäistä epäluuloa ja kyttäämistä ja pilaa aiemmin ehkä hyvänkin työilmapiirin ja siinäpä sitä raskautta arkipäivään jo tulikin ihan yllin kyllin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 12:26

Syitä löytyy enemmän kuintyöpaikkoja.