Meillä oli kova ukonilma illalla ja vielä yölläkin. Mites muualla?

Jyrisi ja salamoi niin, että häiritsi unen saantia. Kesän kovin myräkkä ainakin näillä kulmilla. Ei näytä rikkoneen mitään, kun tässä varovaisesti asioita tarkistelen.

Avainsanat: raju myrsky ukkonen sade

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 08:28

Täällä Pohjois-savossa jyrisi taas. Oli aivan mahtava ukkonen. Salamat löi läpi taivaankannen, olipa mahtavan näköistä. Tuhoja ei onneksi tällä kertaa tehnyt, ei ainakaan päivän lehdessä ollut mainintaa.
Miusta on niin mukava seurata luonnon suurta näytelmää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 08:14

ei merkkiäkään ukkosesta , vaikka lähikunnissa on jyrissyt ja salamoinut.
pilvetön taivas jo näkyy olevan, 5 korvilla vielä muutama pilvenhattara leijaili taivaalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 08:27

Ei minkäänlaista ukkosta, hellepäivä tuntuu taas tulevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.07.2009 - 08:39

Ei ukkosta, ei sadetta. Pelkkää päivän paistetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 09:44

On se ilmoja pidellyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 09:49

eikä täällä lounaises-suomes, peimarin suunnallakaan ole onnex ukkostan, eikä vettäkään satanut, jot taas vaan kasteleen kukkia pitää alkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 09:58

hiljaista oli etelärannankin yö,
ei ukkonen kolistellut ei akkanen räyhännyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 10:11

Ei ukkosta Keski-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 10:13

Aamulla aurinko nousi lähes pilvettömälle taivaalle eilispäivän tapaan. Ovat luvanneet kaunista viikonvaihdetta, mikäpäs sen mukavampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 10:22

Täällä Pirkanmaalla on kuulemma ollut yöllä kova ukkonen, mieheni kertoi siitä minulle keskellä yötä. Mutta koska oli yö, niin minä nukuin. Ei minua ukkoset häiritse silloin kun olen väsynyt.
Olen kerran telttaretkellä ollessani Italiassa nukkunut teltassa kaatosateessa ukkosmyrskyssä. Välillä piti nousta kuivaamaan pyyhkeellä jalkopäähän valunutta teltan kankaan läpi tihkunutta vettä, sekä levittämään makuupussin suojana ollutta kertakäyttösadetakkia huolellisemmin , ettei makuupussi olisi kovin paljon kastunut. Aamulla sitten tuulessa ja auringossa teltta ja makuupussi kuivuivat tuossa tuokiossa ja matkamme jatkui alaspäin Alpeilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 11:03

Ukonilma ja voimakas sade alkoi Joensuussa kello 10:55. Estää toistaiseksi ulkoilun täysin, kaupungilla olisi vaikka kuinka paljon mielenkiintoista tapahtumaan pitkin päivää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 11:55

Hiljaista oli näillä nurkilla. Täksi päiväksi on luvannut ukkoskuuroja, mutta toistaiseksi aurinko paistaa. Tuulee kyllä siihen malliin että taitaa tuoda niitä ukkospilviä tuolta etelän suunnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:19

Meillä oli eilen, tänään taas aurinko paistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.07.2009 - 14:15

Täällä ei ollut, hitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:30

Meillä päin ei ollut ukkosta. Kyllä olisi luulut että tulee ukkonen,kun on ollut niin hautovan lämimntä.
Kyllä se kova mylläkkä tekee paljon tuhojakin..Onneksi ei teillä tuhoja näkynyt..