Pelkäätkö tapaturmia?

www.uusisuomi.fi/ulkomaat/66...en-jalkeen
Vahinko voi näköjään sattua ihan milloin vain. Muovi haisee joskus pakkausta purkaessa tosi vahvasti, mutta että oikein pommiksi asti?
Miten kipinä on päässyt patjan sisään, sillä tuskin huoneessa sentään on yön jälkeen ollut niin paljon kaasua, että se olisi räjähtänyt?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 22:15

En pelkää, jos alkaa pelkäämään niin eihän sitä uskalla tehdä mitään, ei edes sitäkään.
Varovainen toki kannattaa olla.

Kysyjän kommentti

Pelko ei saisi olla este asioiden tekemiselle, mutta järjen käyttö on pakollista, ei vain suotavaa.
Itse en hypi lentokoneista, vaikka se onkin suhteellisen turvallista, mutta hyödyllistä se ei ole ja kallistakin se on.
Toki se on sallittua sellaiselle joka siitä nauttii. Kuolla voi todella vaikka ilmapatjaa paikatessa.
Naatiskellaan niin kauan kuin aikaa annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 20:40

En pelkää, ei kannata etukäteen murehtia. Voi olla että murehtii turhaan :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 20:55

Joitakin asioita pelkään. Mutta en minä tuommosia ilmapatjan räjähdyksiä ole edes osannut pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:06

En juurikaan pelkää, pikemminkin vain toivon, että tapaturmia ei tapahtuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:21

En pelkää, tosin yritän olla varovainen kiipeillessä tikapuilla tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:26

Mulle ei satu "mitään koskaan"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:38

Omalla kohdallani en, mutta 18kk ikäisen lapsen kohdalla tilanne on toinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:52

itse olen vähän fatalisti eikä tuollaiset pelot mielenrauhaani häiritse, saa sitä olonsa kurjaksi muutenkin ...

- sitä tapahtuu mitä pahiten pelkäät -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:52

Pelkään, että satutan jollakin tavalla itseni. Siksi minusta on tullut nykyään varovaisempi kuin aikaisemmin. En haluaisi kaatua, enkä joutua kolariin. Siksi liikun hitaasti ja ajan hiljempaa kuin ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 22:03

En varsinaisesti pelkää, mutta olen luontaisesti varovainen. Eikä minulle ole ihmeempiä tapahtunutkaan. Mitä nyt nilkka mennyt muutaman kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 00:50

Kotiinsa on moni kuollut ja kerranhan se vaan kirpasee. Niin monessa liemessä keitetty, että en pelkää, paitsi jos taivas tippuu päällemme.....Litistyy ilkeesti, kun jää väliin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 01:34

Pakko olla varovainen, koska olen tosi tapaturma-altis. Noin joka toinen vuosi kolahtaa, onneksi ei joka vuosi. Pelko ja varovaisuus ovat tietysti eri asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.07.2009 - 01:48

En ollenkaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 05:15

Mutta sehän tapahtuikin Saksassa, en usko että suomalainen mies olisi niin nuuka / tollo että paikkaisi ilmapatjaa, vaan ostaisi uuden ja heittäisi vanhan roskiin.

vaikkakin olisi kuinka varovainen itse, joku muu voi koheltaa ja aiheuttaa tapaturman

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 11:24

Se tulee mikä on tullakseen. Kunhan ei itse ehdoin tahdoin aiheuta ongelmia.
Ystäväni kaatui kauppamatkallaan epilepsiakohtauksen takia: ranne murtui. Siitä huolimatta hän käy edelleen kaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 13:34

Kyllä ehdottomasti pelkään, myös läheisteni puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:52

Ei niitä voi ennakoida jos sattuu niin sitten sattuu.