Nyt kaupoissa halpaa ja tosi hyvää ananasta(0,99 kig)osaatko ostaa sopivan kypsää hedelmää(siis ananasta)?

Lisätty: 16.07.2009 - 15:25

Lapsus painoyksikössä ei ole gigan stadilaislyhennös vaan kg,Heips kaikille!

Avainsanat: kypsä ananas taito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 15:41

Aikas usein ostan tuoretta ananasta näin kesällä, se on tosi paljon parempaa/makeampaa kuin purkeissa, grilliin, kanan seuralaisena, jne. Kypsyyden testaan niin, että nyppäsen/nykäsen (ei Matti) tertun (ei työkaverini) päässä olevista vihreistä tupsuista ja jos irti lähtee kevyesti, niin kypsä on tää ananasakäämä silloin:)

Kysyjän kommentti

Hieno homma,mä haistelen myös sitä hetelmää.Tosiaan viimeksi onnistui just jetsulleen,mutta oisit nähny yhden ukon ilmeen,kun nuuhkin niitä ananaksia ja helistelin korvan juuressa ;-D.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 14:23

Onhan nuo kokit tuolla telkkarissa opastaneet moneen kertaan miten se kypsyys tarkistetaan. Ehkä osaisin, jos ostaisin. Mutta tyydyn näihin purkkiananaksiin. On niin vaivatonta eikä tule sitä suurta hukkaprosenttia ostettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 14:48

Enpä varmaankaan jos ananaksesta kyse, miekin kuitenkin ostan ananakseni ihan purkissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 14:52

kyllä osaan

Lisätty: 16.07.2009 - 15:53

meidän kaupassa ananas maksoi 2.89e,ja kaikki oli raakoja,kävin katsomassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 15:18

Ei tuossa meidän kaupassa ainakaan tänään näkynyt ananaksia. Luulisin osaavani ostaa riittävän pehmeän, mutta ei liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 15:55

painelemalla ja haistelemall kun valitsee vaikuttaa asiantuntijalta ja onnistuukin melkein järjestään valitsemaan oikein

- sesonkiaikaan tulee melko usein ostettua -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 16:09

Kannattaa mieluummin ostaa kotimaisia hedelmiä, eikä rasittaa ympäristöä ostamalla etelän hetelmiä! Kanna vastuusi ympäristöstä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 16:32

koitat kuinka kova se on ja miltä haisee. sen perusteella tietää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 17:13

en tykkää ananaksesta, en syö enkä osta.
vaikka olisi kuinkakin terveellinen ja herkullinen jonkun mielestä. kiitos ei minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 18:54

Kyllä osaan ostaa sopivan kypsää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:32

Osaan ostaa sopivan kysää ananasta, viimeksi viime viikolla Lidl'stä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 20:02

Osaan ostaa sopivan kypsää. Yleensä ostan kuitenkin purkkiananasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 20:38

Kyllä osaan ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 22:40

No joo, ei saa olla liian pehmeä mutta sitähän se on hyvin pian jos jokainen sitä puristelee.
Ostin äsken kokonaisen meloonin, paino 5.780 kg ja hinta 3.41e. Ei liian painava mutta oli siinä silti repussa ihan kiitettävästi painoa kun oli muutakin, mm. 4 kpl frisbeegolfkiekkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 08:34

Vihreää ananasta ei kannata ostaa, se on raaka.