oskallatteko uida luonnon vesissä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 11:54

Enhän minä muissa uikaan kuin joessa ja tunturilammissa. Viimeisestä uima-allaskerrastani on varmaan parikymmentä vuotta, kävin silloin Kumpulan uimalassa lasteni kanssa Helsingin - matkallamme.

Lisätty: 16.07.2009 - 19:26

Kuntakeskuksessa, kuudenkymmenen kilometrin päässä, on kyllä uimahalli - en ole koskaan käynyt siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 12:04

Kyllä uskallan. Ei pelkoa, että pohja ei tulisi vastaan. Pohjatonta järveä tai lampea ei Suomessa ole. Muutenhan vesi vuotaisi Kiinassa maanpinnalle ja kaikki väki hukkuis siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:08

Kullä uin luonnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:15

kyllä, mutta katson ensin hieman et onkos sinilevää, mitä ötököitä siellä uiskentelee ym ja sitten vain uimaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:16

Miksipä en uskaltaisi :) eilen viimeksi meressä, meinasi vaan olla kamalan kylmää vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:17

Uskallan uida,mutta en suinpäin sukeltais,jos vaikka uppotukkeja tai muuta sälää vedessä,fillareitakin kuulemma Aurajoessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:19

Kyllä uskallan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:25

Uskallan toki uida. Aina uimme omalla mökillämme, joka on järven rannalla. Milloin saunasta ja milloin ilman saunaa :D Kerran menin uimaan kaikki vaatteet päällä suoraan autosta, kun olimme olleet hillareissulla ja oli kauhean kuuma. Sekin oli mukavaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:27

Mialummin luonossa kuin hallissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 12:38

Kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 13:02

Kyllä uin Saimaan lahden pohjukassa. Lumpeet kasvaa ja kuikka huutelee poikasten kanssa. Ei tartte niin isoja kalojakaan pelätä et varpaisiin kävis kiinni :) Itse asiassa juoksentelen vesijuoksua vaikka varpaita palelee pohjan suunnassa.

Lähteet:
Itse kokenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 13:13

Tottakait, uin meressä jos uin, en altaassa. Toki täytyy katsoa ettei ole sinilevää eikä mitään muuta epämääräistä pohjassa. Enimmäkseen uin Välimeressä mutta toki myös kotirannassa Suomenlahden rannalla.
Uimahallissa ja uima-altaissa en voi uida kloorin takia, tulee silmien kirvelyä.
Miksei luonnonvesissä uskaltaisi uida???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 13:58

Nimenomaan luonnon vesissä. Altaaseen en mene, kun sieltä sain ihottuman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 14:57

samoissa vesissä on tullut uitua suistokrotiilin kanssa mutta ei ole kohdattu vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 15:35

Jättihaukien kanssa uskallan uida, vaikka välillä pelottaa, että ne tulevat ja nappaavat vaikkapa varpaasta. Rapujakin on ranta täynnä, yhtä mitaa saa niitä katiskasta pois viskellä. Että vaarallisia nuo kotorannat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 16:38

meresshän olen oppinutkin uimaan, se tuntuu kaikkein parhaalta paikalta siihen harrastukseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 16:38

Kesällä luonnonvesissä,talvella uimahallissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:40

Mikä ettei, mitä muita "keinotekoisia vesiä" sitten on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:44

Uintia harrastavana käyn uimahallissa usein.Mutta ah mikä nautinto onkaan pulahtaa mereen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:51

Ympäri vuoden.
Talvella ei ole itikoita kiusaamassa ja usein vesikin tuntuu lämpöisemmältä, kun ei ole aurinko grillannut nahkaa tulikuumaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:50

Tottahan toki uskallan. Viimeksi tänä aamuna tuossa omassa rannassa ennen töihin lähtöä =)
Joskus tulee kylpylässä lioteltua itseäni, mutta allas uintia en harrasta, koska saan siitä ihottumaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 22:49

Parisataa kertaa vuodessa.
Ei ole tämänkään taloyhtiön pihassa uima-allasta ja voi sanoa että onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 11:08

Lämpimässä, levistä vapaassa matalassa rannassa koiraa rannansuuntaisesti.