Teettekö taidehankintoja ? Ostatteko taiteilijoiden töitä kotiinne tai lahjaksi ? Minä ostin vanhan taulun kirpparilta. Kaunis on!

Avainsanat: taide taulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 13:30

Meillä ei ole muita kuin taiteilijoiden maalauksia seinällä. Viimeisimmät "ulkopuoliset hankinnat" ovat 2 Juhani Palmun työtä.
Maalaan itse ja omia töitäni on aika paljon kotona esillä, sekä kaupungissa että maalla.

Kysyjän kommentti

Hienoa, että joukossamme on oikea taiteilja ja taideasiantuntija !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 09:37

Matkoilta olen ostanut muutamia "katutaiteilijoiden" töotä. Tykkään Frans Toikkasen kissatauluista ja niitä olen vuosia sitten hankkinut pari, ja ainakin yhden tahtoisin vielä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:49

viimeinen ostos oli Tuija Piepposen auringonkukkia tailu, joka on myöskin painettuna t-paitaan, jonka ostin häneltä salon torimarkkinoilla viime kesänä....on ihana taulu ja sitä katsoessa tulen hyvälle mielelle, siinä on niin positiiviset aurinkoiset värit, jopa räntäsateella, syysmyrskyissä se taulu valaisee tämän olkkarin... noin kuvannollisesti...se on seinällä niin , et kun tässä napsuttelen voin sitä aina ihailla ja saada hyvän mielen.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:57

Joskus pieniä hankintoja taidenäyttelyistä ja joskus olen ostanut myös kirpparilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:01

En ole ostanut tauluja kirppareilta. Minulla on taulu jonka olen anopiltani sanut. Se on maisema taulu ja ihan hieno. kaikkia taiteita en ymmärrä lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:01

Tauluja en mutta Arabian käsinmaalattuja uniikki maljakoita ja kippoja on muutama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:14

Kerran kesässä käymme Suodenniemen Taide-Aitassa.Joskus ostamme taulun.
Ulkomailta on myös ostettu tauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:27

Onneksi olkoon kirpparihankinnalle!Mulla itsellä ei ole ns.kirpparisilmää,en tee löytöjä niiltä,joten en kauheesti viihdy paikoissa,paitsi matkoilla on kiva kierrellä ja silloin teen joskus löytöjä,silloin pitää funtsia kuljetuksen kanssa...särkyvää ym.
Ramblan (BCN)katutaiteilijan kanjI-piirroksia olen kehystänyt eli olen tehnyt "taidehankintoja".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 11:13

En hanki taidetta kun en siitä mitään ymmärrä. Tauluista pidän, ja olen Retretissä käynyt muutaman kerran katsomassa maalaustaidetta. Kalliita ovat tavallisen pulliaisen hankittaviksi. Omilta seiniltäni löytyy serkkutytön tekemä maalaus, itse ottamani valokuva eräästä koskesta Juumassa (kosken nimi unohtunut), sekä serkkupojan tekemä kaiverrettu puutyötaulu, ikivanha poika-kissataulu, tekijä joku A Lei......, muutama pieni kukkataulu, lapsenlapseni tekemä pääsiäisaiheinen taulu, ja entisestä kissasta otettu valokuva. Hyvinkin sekalaista tavaraa, mutta sopii minun fiiliksiini.
Ja vastaus itse kysymykseen, en osta taiteilijoiden tekemiä tauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:12

Gallerioista on tullut hankittua jan taidehuutokaupoista huudeltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:19

Enpä ole hankkinut, ei ole ollut tarvetta tässä vaiheessa elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:22

Ostan aina kun mieluinen sattuu kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:32

Kyllä ostan, jos sellainen mieluinen löytyy eikä ole hinnalla kovin pilattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 12:39

En vaikkakin Kaj Stenvallin teokset hiukuttelisivat kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 17:03

perintöteitä on tullut muutama Ruokokoski ja pari on tullut joskus aikoinaan itsekin ostettua (näyttelyistä) ... ei ole lissäntynyt enää aikoihin (moninaisista syistä) ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 02:31

Ei ole tullut taidetta kotiin itse hankittua. Lahjaksi on muutamia tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 11:04

Minulla on kaksi taulua. Toinen on metalliseoksesta tehty lintutaulu joka valon ansiosta tekee revontulet taustalevyyn ja puut ja pensaat sekä kotkat ovat koholla itse taulusta. Sen ostin kirpparilta. Toinen on Delfiinitaulu jonka paikallinen taidemaalari maalasi minulle. Aivan upea teos!