No vihdoinkin tähän on puututtu. Niin monelle matkalaiselle on sattunut ikäviä juttuja ko. paikassa vai mitä?

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...20?ref=rss

Lisätty: 16.07.2009 - 20:18

Hyvä Ahmat12, olet tietoinen mikä on totuus siitä paikasta. Ei tarvitse olla humalassa, kun jo tapahtuu ja vanhemmat ihmiset varsinkin ovat helppoja uhreja. En henk.kohtaisesti matkusta sinne päinkään. Tykkään, että lomalla täytyy saada olla rauhassa varkailta ja roistoilta.

Avainsanat: rikollinen ravintola riika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 09:25

Vaikka ei mitään olisi lyhyellä reissulla sattunutkaan, Riika on varsinainen rikollisten paratiisi.
Työyhteisöni, muutama henkilö, oli matkalla mm. Riikassa ja kaikilla on yhteinen mielipide kaupungista eli siellä ei ole mitään mainitsemisen arvoista miksi sinne kannattaisi mennä.
Jotain tuolle rikollisuudelle on syytä tehdä, paikalliset viranomaiset eivät kai tee helposti mitään. Baltian maista Liettua on turvallisin ja mukavin. Maa on konkurssin partaalla ja ketä sellainen kiinnostaa, paitsi nty niitä joille halpuus on kaikessa a ja o.
Maa ja Riikan kaupunki on kuitenkin kansainvälisesti pistetty varoituslistalle ja se merkitsee jotain.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 08:11

Kaksi kertaa olen käynyt Riiassa ja olen kolmannen kerran menossa elokuun alussa. Koskaan ei ole sattunut mitään, vielä. Ja toivottavasti ei satu.
Mutta en ole käynyt hämäräperäisissä paikoissa enkä ole nauttinut alkoholia kyseisillä reissuilla.
Varmasti Riiassa niinkuin muissakin suurkaupungeissa tapahtuu kaikenlaista, mutta uskoisin että on siinä vähän omaakin syytä, missä käy ja miten käyttäytyy.
Niitä viedään joita saadaan.

Lisätty: 16.07.2009 - 14:24

Se on ihan itsestä kiinni haluaako tulla huijatuksi. 99% tapauksista nämä hämärät paikat on muutenkin epäilyttäviä strippiklubeja, ja huijauksen uhrit tukevassa humalassa.
Tämä on hyvä esimerkki siitä, kuinka media voi antaa helposti negatiivisen kuvan koko kaupungista. Ei tarvita kuin hieman tervettä maalaisjärkeä mukaan matkalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 08:29

Olen kerran ollut viikonloppumatkalla Riikassa, ja minulle ei silloin sattunut mitään muuta ikävää, kuin että kastuimme läpimäriksi kaatosateessa. Huoneistono parveekkelta seurasin lompakkovarkaiden saaliintutkiskelua, josta ilmoitin hotellin henkilökunnalle. Riikan kautta kuljen usein lomakohteeseeni, mutta lentokentän olen kokenut turvalliseksi. Kerran vietimme yönkin siellä. Nyt kyllä tulin varovaisemmaksi, jos siellä kerran sallitaan ko. ihmisten ryöstely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:02

Huijatuksi tulee missä vain jos antautuu alttiiksi. Rehti suomalainen ihmisrotu todellakin kuolemassa sukupuuttoon! Surullista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:40

Hyvä, että asiaan puututtu. Itse olen selvinnyt siellä ongelmitta, mutta tutulle kävi ikävä juttu luottokortin kanssa, kun sama summa olikin veloitettu kolmesti vaikka vain yhteen lappuun sutaisi allekirjoituksensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:48

Varmasti kannattaa varoa ja katsoa eteensä, mutta puolustelematta Latviaa ja Riikaa vähän ihmettelen ihmisten (matkailijoiden) käyttäytymistä.
En ole ihan tarkaan laskenut, mutta olen käynyt Riikassa työmatkoilla reilusti yli 50 kertaa, lisäksi yksityismatkoja ehkä vähän alle 10. Nämä matkat olen tehnyt v 1990 ja v.2009 välisenä aikana. Lähes kaikkiin noihin matkoihin on sisältynyt yöpyminen, eli olen liikkunut/illallistanut kaupungilla myös illalla.
Kertaakaan ei ole ollut vaaratilanteita, lompakkokin on säilynyt ja ravintolalaskut ovat olleet oikean suuruisia.
Kaikkea voi tietysti tapahtua, eniten minua huolestuttaa, että Riikan poliisipäällikkö syytteli noista ravitolahuijauksista/kiristyksistä matkailijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:01

siihen aikaan ,kun sielä käväisin oli sekin aika turvallinen paikka , tai no minulle ei siellä mitään sattunut, eikä myöskään seuralaisilleni, nyt en varmaankaan uskalla koko maahan mennä, vaikka alkavat turusta suoraan sinne lentämäänkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:23

Mun mielestä HSssa on ollut aiemminkin juttuja ja matkalaisten haastatteluja ky,kaupungista Riika,joissa oikein lueteltu kyseenalaiset raflat.Pariskunta(matkailijat)istuivat varmuuden vuoksi ikkunapöydässä vs.hämärä sisäosa.
En itse törttöile kännissä ja luottokortin kanssa varovainen,mutta ei tee mieli ky.paikkaan,kyseenalaisen maineen takia.Nyt viranomaiset tarttuneet asiaan ja sulkeneet paikkoja just rikosten takia.Ilmeisesti hyvä juttu,mutta kaduillahan tapahtuu ja kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 10:55

Itselleen hallaa tekevät. Turismi vääjäämättä vähenee, ja menettävät ne virallisetkin tulot, jotka turismista tulisivat. Huijaus ei pitkälle kanna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:14

Olen tehnyt onnistuneita Riikan matkoja ja aion tehdä edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 12:40

Hieno juttu tosiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 13:02

Onneksi narahti.