Mikä on lahtikko?

Lisätty: 16.07.2009 - 00:12

Lapikkoon voi laittaa lappalaista, kun ei oo lahden aa:ta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 23:54

Kyllä se oli Mallasjuomalla aikanaan käytössä. Oranssin-värinen muovinen pieni-kori minne sopi 12 pulloa,kantokahva keskellä. Minulla on vielä tallalla lahtikko kellarissa. Sehän on melkein,kun museotavaraa..

Kysyjän kommentti

Museokäätössä meeläe o'

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 23:47

Lahtikko on sellainen muovinen kori, jossa on kantokahva. Lahtikossa voi kantaa pulloja , siis limsa- tai olutpulloja esimerkiksi. Tämän on oltava lahtikko :D

Lisätty: 15.07.2009 - 23:47

Kerro sitten onko tuo kuvaamani juttu lahtikko !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 00:04

Se se on. Tuli eilen paikallisradiossa tietokilpana. Oikiastaan pitäis olla Lapikko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 00:16

Pahus,kaikki te muistatte,olisin arvaillut lyhennöstä sanasta lahjalaatikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 00:41

yksi sellainen oranssinen alkuperäinen on vielä tuolla vajan nurkassa, on sen verran tukevaa tekoa että kestää hyvin aikuisen miehen seisoskella, pikkuremppoja tehdessä ollut verraton apu

(ei paljon miehen mitta kasva jos nyt rupeais näiden märäkoirapahvien päällä seisoskelemaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 01:31

Muovinen 12 pullon oluen kanto kori. Muistaakseni ollut sinisiä ja oransseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 02:40

Jep. Vinnillä näkyy olevan vielä sellanen. Muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 05:52

Sesonki aikaan joka miehellä oma lahtikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:05

En ollut ikinä kuullutkaan. Siis meilläpäin ei juotu niin paljon kerrallaan olutta. Voisiko lahtikko olla myös lahti- eli teuraslaatikko. Siis iso loota, johon teurastettu (hirvi) paloitellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:12

Kun olin lapsi, lahtikko oli kellarissa ja siellä oli meille penskoille limpparia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 09:50

Pullokorihan se on. Piti oikein luntata tuolta googlesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2009 - 14:04

Lahtelaista (Lahden Erikoinen) Lahtikkoon. Tuli sitä muutama kuskattua joskus nuoruudessa edestakaisin kaupan ja kodin väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 17:23

Kahdentoista pullon kahvallinen korihan tuo on.
Ihmetytti tuo oranssi väri, mutta löytyi sieltä sininenkin. Sellainen minulla on jossain niin hyvässä tallessa, että en ole nähnyt kymmeneen vuoteen. Vieläköhän palautusautomaatti tuntee sen?