olettekos menneet turunsaaristonrengastien ja kulkeneet sen 10,llä lautalla ?

tänään tulimme kotiin , ajettiin n.250 km , eilen sinne lähdimme klo n.11 aamulla ja saavuimme Houtskaarin, jossa yövyimme ja heti aamulla n.klo 6 siirtyi automme lautta jonoon , joka lähti 9 , siihen mahduimme, mutta lautta, joka lähti klö 11 iniöstä- kustaviin täytyi juuri automme edestä, siellä saa saaristolaiset, sekä muut hyötyajonevot mennä aina edelle, joten jäimme oottelemaan seuraavaa lautta , joka aikataulusta poiketem ajoi jo klo 12.30 uuden reitin ja niin sitten mantereelle kustaviin saavuimme klo 13.00 , sieltä kotiin ja kotona olimme 16.40 pienten poikkeamien (pysähdysten) kautta ..jos menette tuon reitin, (suosittelen se on elämys sinänsä).. , niin ottakaa selvää lautta-aikatauluista ja suunnitelkaa matkanne ja pysähtymisenne niiden mukaan.. siellä ei kulje nuo pitkät lautaat enään kovinkaan myöhään, niin senkin jo takia on tärkeää selvittää aikataulut, joka saarella on kyllä yöpymis mahdolisuuksia , no jos ei ehdi lauttaan voi jädä saarelle, lauttojen ajo- ajat vaihtelevat 1t- muutama kymmeneen minuuttiin...pyöräilijöitä oli paljon ja niitä pitääkin varoa siellä kapeilla teillä..

Lisätty: 15.07.2009 - 22:30

täälä tekevät myöskin linja-autot kieroksen saaristonteitä ja hinta oli 65 e... riippuen varmankin järjestäjästä , tämän hinnan näin turunsanomissa....

Avainsanat: turun saaristonrengasreitti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 21:37

En ole tuollapäin liikkunut, mutta ehkäpä jo ensi kesänä.

Kysyjän kommentti

kiva ,että iski saariston matkakärpänen...:))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 21:46

En ole minäkään käynyt, mutta hyvä tietää että reitti on hieno. Ehkä joskus tulevaisuudessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:56

Mä uskon,että reitti on hieno,onhan koko saaristo niin mahtava.Tulevana kesänä täräytän ja lähden sinne itse saarille enkä katsele vierestä ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:04

Olin juuri Ålandin saarissa ja saaristossa lautalla, pisin matka kesti noin kolme tuntia ja lyhin oli tunnin verran. Ja mikä parasta, ilman autoa matkat ei maksa yhtään mitään. En turun saaristossa, mutta Ålandissa useammankin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:09

Olisihan sinne mukava "sukeltaa" pidemmäksi aikaa. Olen ollut Paraisilla ja katsellut Nauvon lossia. Siinäkin oli jo kaupunkilaistytölle ihmettelemistä. Meillä kun ei ole mahdollisuutta viettää yhdessä kesällä juuri lainkaan lomaa, niin tuollaiset reissut jäävät haaveeksi vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 22:11

Minulta on jäänyt koko läntinen Suomi vähän huonolle tutustumiselle. Turku on ainut paikka jonka vähän paremmin tunnen. Jaa no joo, Loimaakin on tuttu ja Koski TL. Saaristosta olen kuullut paljon, mutta ei tullut koskaan lähdettyä, ja nyt ei ole enää mahdollisuutta lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 23:31

Monta kertaa ja yhen kerran miettinyt sinne lähtöä. Uskon, että on hienot maisemat ja Kustavi taitaa olla reissun parasta antia? Itse olin viime kesänä Ahvenanmaan saaristossa risteilemässä ja kun kelitkin suosivat, niin kiva oli maisemia katsastella. Pitääkin muistaa kysyä, kun tilaan täältä sitten kaljaa, että milloinka se on kustavissa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:26

En ole, kuulostaisi kyllä mainiolta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 05:02

En ole koko kierrosta ajanut. Mutta 90-luvulla oli kesäpaikka Högsarissa ( Tampereella varsinaisesti asuin ). Korppooseen asti ja takaisin usein tuli ajettua Högsarista.
Muutaman lautan verran. Mutta kaunis on Turun saaristo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:59

Kyllä vaan ,siitä tosin on aikaa. Aikaisemman työni kautta jouduin käymään sillä suunnalla aika usein , menin Ahvenanmaalle saakka.