Mitens puutarhuri-Napsujen tilukset jaksavat ? Joko korjaatte satoa, salaattia tai porkkanaa. Miten tillit ja persiljat ?

Avainsanat: puutarha tilli persilja salaatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 20:57

Heips,vastasin just sulle postilaatikkoon,saalista olen kerännyt salaatista,etanat kehvelit tärvelleet osan.Porkkanat on haivenia,mutta tilli kasvaa reippaasti. Tänään pistin uusia siemeniä maahan,nim.vuonankaalia,voip kylvää heinäkuun puolella välillä ja kerätä ennen pakkasia.
Kaikista hienoin asia on ollut,että olen nostanut 5 kultakimpaletta,ostin jopa pienen voipaketin niiden kunniaksi.Keitin heidät höyryssä,omaa tilliä päälle ja herkuttelin ihan ite.Harmi vaan,unohdin kuvata herkut!

Kysyjän kommentti

Vastauksestasi innostuneena tein saman tempun. Ai että olivat hyviä !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 20:41

meitin hyötyviljelmät on pelkkää nurmea ja sitähän saa (paremminkin pitäis) saksia pari kertaa viikossa ...

- eli hyvin menee heinäteollisuudella -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:50

Kyllä. Ahkerasti on torilta aina kerätty mansikoita mukaan.
Täällä muuten mainostetaan paikallislehdessä näin:
Torilla elävää kalaa!
.......Joku uusi kalalaji joka elää torilla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:55

ainut syötävä kasvi mikä parvekkeellani on nupullaan, on papu, mutta ei vielä tietoakaan korjattavasta sadosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:06

Kyllä täällä kohta ruvetaan satoa korjaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:15

Salaattia, persiljaa, tilliä, sitruunamelissaa ja basilikaa kasvatan terassilla laatikoissa ja hyvin ovat kasvaneet. Salaattiin ja leivän päälle olen moneen kertaan niitä jo laitellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:00

salaattia vähän, tilli , persilia vähän, hieman ovat hentossii, ruohosipulia on paljon käytetty, sitruunamelissaa muutama oksa, mutta en nyt ole vielä käynyt katsomassa miltähän näyttää nuo potattit, joskos kärsis keittää ja syödä ne pois.. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2009 - 13:54

Nyt ei popsita porkkanaa, mutta salaatit ja muut vihreät ovat saaneet kyytiä. Peruna ämpärissä alkaa kukkimaan (laitoin niin myöhään) ja herneetkin ovat vasta kukassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 23:41

Piti oiken etsiä tämä sinun kysymys,kun jossakin vaiheessa huomasin enkä vastannu. Omasta maasta löytyy peruat,porkkanat salaatit,kesäkurpitsat,persilja tillit. Tilleistä olen laittanut pakkaseen ensimmäisen satsin,ja uutta tulossa. Salaojituksen takia ei ole tomaattia eikä kurkkua..että voihan harmi,mutta ei tule vedetkään enään kellariin..mikä paras asia..