Miten keitän vettä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 20:00

sitten kun vesi kuplii ,olet onnistunut veden keitossa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 19:57

Savolaisäidin ollessa veenkeittopuuhissa hänen poikansa katseli TV:tä. Hetken kuluttua äiti kysyi.
- Kuavanko jo teeveen?

Lisätty: 15.07.2009 - 21:05

Miksi hyvää kylmää raikasta ja virkistävää vettä täytyy kesähelteellä keittää? Ai niin, britit juovat myös lämmintä olutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:06

laita vetta kattilaan. ja kattila hellalle, ja hella taysille ja sit kun kuplii niin se vesi kiehuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:18

Laita mikronkestävä astia mikroon ja aikaa minuutti jokaista desiä kohden. Kurkkaa välillä, joko tulee kuplia. Mikro on siitä kätevä, että hellan levy ei jää päälle, eikä palovaaraa ole. Onnea yrityksellesi !(Mihin muuten tarvitset keitettyä vettä, teehen, kaakaoon vai mihin ?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:24

Otat kattilan tai muun kuumuutta kestävän astian, täytät sen vedellä (vähän tai paljon tai vielä enemmän), veden haet kaivosta/kraanasta (jos sellanen on), lähteestä, purosta, asetat vedellä täytetyn astian kaasu/sähköhellalle, grilliin, mikroon, nuotiolle (jonka pitää kuitenkin olla jo valmiiksi kuumana/sytytetty), nopeimmin lähtee kiehumaan, jos on kansi ko. astias päällä, istut/seisot/muuten tai muussa asennossa vaan vahdit, jotta milloin vesi alkaa kuplimaan/porisemaan, jolloin voi sanoa et vesi on keitetty. p.s. jos on astias kansi päällä, niin kannattaa avata se välillä ja kurkata, josko jo kiehuu... jos ei näillä eväillä tule hyvää keitettyä vettä, njaammm, niin sitten kannattaa jättää kaikki keittohommat ja siirtyä ostamaan keitettyä vettä vaikkapa naapurist, mut kuitennii nautittavii keitetyn veden kokkaushetkii toivottelen sulle, kyl se siitä:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:39

se on vaikeeta, niinkuin edellisistä vastauksista varmaan huomasitkin, eikös sinulle löytyis jotain helpompaa hommaa ja jätä toi vedenheitto jollekkin ammattilaiselle ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:42

No, kattilaan tai pannuun ja liedelle. Kyllä se kohta rupeaa porisemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:44

miks sitä täytyy keittää jos siihen ei oo tarvetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:59

Onkos tämä joku kompa?Vedenkeittimellä sanoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 21:10

Et mitenkään. Kyllä se kiehuu ihan ilman sinuakin, kunhan kuumalle levylle pääsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:13

Riittävässa alipaineessa se kiehuu vaikka huoneenlämmössä.. Keitä illalla niin aamulla ei tarvitse kuin lämmittää se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:16

Vetta kattilaan ja induktioliedelle, tuskin ennätät kissaa sanoa kun vesi jo kiehuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:29

varo vaan ettet polta näppejäs kuuman veden kanssa, kun sitten joskus saat sen veden kiehumaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:07

vedenkeittimelä, tulee ihan itsekseen sanoisin, mutta tietty ensin ostat sen keittimen tai pyydät lahjaksi, sitten vettä kraanasta tai missä nyt sitä pidätkin, niin monta kupillista mittaat siihen , kui tarvitsetkin,, ja paina kytkimestä, oletan et sinulla on jo tuossa vaiheessa pistokerasiassaan..ja eikön juomaan muutaman hetken kuluttua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:12

Käytä vedenkeitintä jos et muuten ymmärrä milloin vesi kiehuu.
Ne yleensä napsahtavat pois päältä kun vesi on kiehahtanut.
Tosin naapurisi voi varmaan auttaa tässä vaativassa hommassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:28

En ole ennen kuulut,että ei osaa keitää vettä. Ei sitten varmaan osaa mitään muutakaan(luulisin)niin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:41

Kaikkien noiden ohjeiden jälkeen voin vaan todeta, että huomioihan se, että vesikin voi kiehua yli.. Sekä se, että jos se kiehuu liian kauan aikaa, voi se haihtua ilmaan. Ja, hupsista sinulla ei olekkaan enää keitettyä vettä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:30

Ehkä kannattaa ostaa ihan vedenkeitin, sinne vaan vettä sisään ja painat nappia niin kohta on keitettyä vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 07:12

Menemällä naimisiin ja pyytämällä siippaa tekemään sen vaativan tehtävän.Tosi helppoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:50

Mikä kysymys tää on. et kai tosissaan kysy tätä. Katilassa tai vedenkeittimessä. se riippuu mihin tarkoitukseen. jos keität kattilassa laita kylmää vettä kattilaan ja levy päälle. Tai jos keittimessä kylmää vettä keittimeen sen verran mikä ei ylitä sitä merkkiä mikä on siinä keittimessä. mutta ei kyllä tämän helpompaa hommaa kyllä ole. Mun tyttöni osaa tämän vaikka on vasta 11 vuotta ja paljon muutakin osaa ikäisekseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 12:35

Minä en tiedä miten juuri _sinä_ keität vettä.
Itse keitän hellalla kattilassa, koska vedenkeitin on rikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 13:26

Jaa... että ongelmia jopa vedenkeitossa. Jos paikkakunnalla toimii marttayhditsys, kysypäs jos olisi jokin kurssi tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 16:22

Osta vedenkeiti, täytä se vedellä ja kytke virta päälle.