Jos nyt ostaisin uuden läppärin, niin paljonko perusselainen virustorjuntaohjelmilla saisi maksaa ? Olisiko miniläppäri kätevä ?

Entä Mac-pohjainen, ole pitkää kayttänyt myös Mac'ia, ja pitänyt siitäkin.

Lisätty: 15.07.2009 - 20:15

Kiitokset kaikille vinkeistä. Harkitsen vielä ennenkuin lankean mihinkään uuteen koneeseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 18:29

Läppärin hankinta on aina kiinni siitä tarvitsetko todella sellaisen? Ensinnäkin läppärit ovat aina pienemmällä näytöllä varustettuja ja heikompi tehoisia suorituskyvyltään kuin pöytäkoneet. Rautapuolen ja muistipuolen päivitys on aina hankalampaa. Tietysti rahalla saa mitä vaan ja tietokoneeseen saat uppoamaan rahaa mielin määrin, jos sitä on likkaa vaikka kotona säkissä. Käyttöjärjestelmäksi ottaisin tänäpäivänä ehdottomasti Suomenkielisen XP:n. Missään tapauksessa ei kannata ottaa ainakaan Vistaa. Se on kuoleva järjestelmä ja Microsoft lopettaa sen tukemisen ja kehittämisen tuotapikaa. Eihän se edes tänä vuonna tue kaikkien laitevalmistajien ajureita! uusi Windows 7:n tulee markkinoille varmaankin syksyllä tai jouluksi. Mutta jos sinulla ei ole hoppu odottaisin vielä, sillä Google kehittelee parasta aikaa uutta käyttöjärjestelmää. Merkittävät laitevalmistajat käänsivät selkänsä Windowsille. Google on paljastanut listan yrityksiä, joiden kanssa se tekee yhteistyötä Chrome-käyttöjärjestelmällä varustettujen laitteiden valmistamiseksi. Googlen virallisessa blogissa eilen julkaistun viestin mukaan verkkojätti on saanut haaviinsa merkittäviä yhteistyökumppaneita, kuten Acer, Asus, HP, Lenovo ja Toshiba. Joukossa on myös siruvalmistajia, kuten Qualcomm ja Texas Instruments.
Ensimmäiset Googlen käyttöjärjestelmää käyttävät miniläppärit tulevat myyntiin ensi vuoden jälkipuoliskolla. Googlen mukaan uuden käyttöjärjestelmän käyttäjät eivät joudu kärsimään viruksista, haittaohjelmista tai jatkuvista päivityksistä.

Hintaa on vaikea vielä sanoa, mutta en usko, että se ainakaan nousee verrattuna tämän hetkisestä hintatasosta.

Lisätty: 15.07.2009 - 18:50

Unohdin mainita, että Intelin prosessori on parempi tehoiltaan kuin AMD:n sanotaan esitteessä mitä tahansa.
Tässä edullisemmasta päästä:
Netanttilasta
Compaq, Mini 730 minikannettava
Hinta 299,90 €
Norm. 399,00 €
Kuukausierissä 11 x 29,10 € /kk = 320,10 €
--------------------------------------------------------------------------------
Compaq mini 730 10.1" minikannettava.

Compaqin tyylikäs minikannettava suuremmalla 10.1 tuuman näytöllä. Prosessorina Intel Atom N270, 80 Gt:n kiintolevy ja 802.11 b/g WLAN-yhteys. Mallissa integroitu webkamera, sisäinen mikrofoni ja muistikortinlukija. Käyttöjärjestelmänä Windows XP Home. Kevyt, vain noin kilon painoinen Compaq 730 kulkee helposti mukana. Se sopii opiskeluun, valokuvien ja videoiden katseluun, Internetin käyttöön, yhteydenpitoon, VoIP-puheluihin, sähköpostin lähettämiseen, verkkojutteluun, surffaukseen ja moniin muihin Internet-toimintoihin ja perussovelluksiin.

Tekniset tiedot

Prosessori: Intel Atom N270, 1.6GHz
Keskusmuisti: 1024 Mt
Kiintolevy: 80 Gt, pyörimisnopeus 4200 k./min.
Näyttö: 10.1" laajakuvanäyttö häikäisynestolla
Resoluutio: 1024 x 600
Näytönohjain: Intel GMA950, Käytettävissä yhteensä enintään 128 Mt näyttömuistia
Tietoliikenne: Integroitu 10/100BT-Ethernet-verkkoliitäntä, 802.11 b/g WLAN, Langaton Bluetooth -verkkoyhteys
I/O-Portit: 2 x USB 2.0, RJ-45, kuulokeliitin, mikrofoni-liitin
Ääni: Sisäänrakennettu 16-bittinen Sound Blaster Pro -yhteensopiva 3D-ääni, mikrofoni
Webkamera: integroitu
Muistikortinlukija: SD/MMC
Akku: 3-kennoinen litiumioniakku
Käyttöjärjestelmä: Windows XP Home
Ohjelmistot: Microsoft® Works, Microsoft® Internet Explorer, Windows Mail, Adobe® Reader, Windows Media Player, Adobe Flash Player, Windows Internet Explorer, Symantec Norton Internet Security 2009 (60 pv)
Mitat (L x S x K): 26,2 x 16,7 x 2,5 cm
Paino: 1,02 kg

Vuoden takuu.

Tuotenumero: 2691962

Lisätty: 15.07.2009 - 18:54

Mac ei ole mielestäni tietokone monestakaan syystä! Voin perustella, jos joku haluaa?

Kysyjän kommentti

En siis ostanut vielä omaa kannettavaa. Josko vähään aikaan ostankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 18:22

Hurjatta kuule!! Fujizu HP-perusläppärin virustorjuntaohjelmineen saa 500 eurolla. ei kannate enempää maksaa...

Lisätty: 15.07.2009 - 18:24

Mac:t eivätkö ne ole kalliimpia. Voivat maksaa siinä 700-800 eukkaa ??
Miniläppäreitähän saa halvemmalla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 18:39

Meillä on pojalla miniläppäri ja itse ainakin tykkään paljon ennemmän oikeasta, isommasta läppäristä .Miniläppäri on melkein kuin kommunikaattoi käyttömukavuudeltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 18:50

Minulla on Hp Pavilion läppäri ja Xp:n käyttöjärjestelmä. Tää on ollut nyt pari vuotta. Maksoi silloin 700 euroa, mutta ei varmaan enää maksa niin paljoa. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Luulisin ettei 500 egua enempää kannata maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 19:18

kun mulla on noita vähän useammankin laisia niin kokemuksesta sanoisin, jos et meinaa sitä jatkuvasti käsilaukussasi kantaa, niin unohda miniläppäri, lähes samalla rahalla saat ihan normaalikokoisenkin ja käyttömukavuus on ainakin tällaiselle nakkisormiselle tihrusilmälle tosi paljon parempi

eikun kauppaan vaan, sellaisen vähän reilut 500 varmaan joudut maksamaan (ihan sitä halvinta tuskin kannattaa ottaa), mutta kyllä siitä sitten riemua piisaa taas muutamaksi vuodeksi

ps. älä potki läppäriäsi jatkossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:08

minilappari on ihan ok, mut silla ei kauheesti voi mitaan teksteja kirjottaa, ku naytto on pieni ja nappaimisto on pieni.. mut meseen ja fbookiin ihan hyva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:24

mini acerin näppäimistö on normaali

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:52

Kerronpa oman kokemukseni. Minulla ei ole koskaan ollut pöytäkonetta, enkä sellaista edes halua. Käytän normaalikokoista läppäriä, joka kulkee aina mukanani laukussa, työni puolestakin. Käytössäni on kahden operaattorin mobiililaajakaistat, jotta pääsen aina nettiin kun sitä tarvitsen. Ja yhteyteni ovat nopeat ja hyvin ovat jokusen vuoden jo toimineet. Virustorjunta ohjelmat saa ladattua netistä ilmaiseksi, niistä on turha maksaa, pelkkää rahastusta. Uskon että saat 500 eurolla täysin hyväkuntoisen uuden läppärin. Joten ei muuta kun onnea hankintaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:26

minulla on acer aspire 5100 ja käytän tässä laajakaistaa sekä matkoilla mopiilikaistaa on nopea ja ihan sopivan kokoinen minulle , mutta ystäväni osti miniläppärin , en kylläkään muista minkä merkkinen , joutui heti alkajaisiksi poistamaan sieltä ohjelmia, kun siinä oli niin kehno muistipaikat.. no mieti minkälaiseen tarpeeseen tarvitset.. onnea löydölle ja uudelle läppärille, kun sen löydät sopivan ja hyvän.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:31

Vajaan tonnin kun maksaisi niin olisi hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 07:24

Tuossa on ihan ok laite minulla myynnissä.Takuu on 3 vuotta.
salattu.huuto.net/fi/showite...=110237939

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 16:24

600 - 700 EUR, esim. Anttilassa ihan kivoja laitteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 17:17

Jos perustelut saisi sille miksei Mac ole tietokone niin please! :)

Läppäriä hankittaessa toki kannattaa ensin miettiä mihin tarpeeseen se tulee ja sen mukaan tehdä hankinta. Miniläppärillä voi lähinnä chättäillä ja lukea sähköpostit.