Mikä juttu tää oli jotta Ruotsissa torjutaan hirvikärpäsiä ja hyttysiä jollakin metsään levitettävillä aineilla?

Kaveri oli kuullut uutisissa joku päivä sitten, kertoi että nykyään hirvetkin ovat näiden kärpästen takia aivan kaljuja Etelä- Ruotsissa, joten hyönteisiä on ruettu torjumaan joillakin, mutta millä? Kerrotteko koko jutun jos olette kuullut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 15:08

tästä en ole kuullut,

mutta tiedän että esimerkiksi 70-luvulla Kanadassa (Frazer joella) torjuttiin moskiittoja lentoruiskutuksilla, myrkkyjä jotka eivät silloin kuulostaneet vaarallisilta, mutta tiedon lisääntyessä nekin kiellettiin .. kovia riskejä kun tuijotetaan vaan yhtä asiaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 16:12

Vietin netissä tunnin, tutkien tuota hirvikärpäsongelmaa. Ja kyllähän se niin on, ettei ole vielä keksitty ainetta, jolla niistä pääsisi eroon. Joku kertoi yhdellä palstalla, että hänellä on etikkaa suihkepullossa, ja sitä suihkuttaa huiviinsa joka on kaulan ympärillä. Se pitää vaan heti toistaa, kun huivi kuivuu. Ei ole kuulemma hirvikärpäset silloin hyökkäilleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 17:11

Ruotsalaiset levittävät lunta metsään, niin hirvikärpästen lukumäärä ei ainakaan kasva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 19:29

Ruotsalaiset kävelee ketjussa etelästä pohjoiseen ja taputtavat käsiään ja kuvittelevat että ongelma poistuu kun hirvikärpäset kuolee pohjoisessa kylmään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:57

En ole vielä kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:18

Heinäkuun juttuja,jos kerta kansalaiset on tutkineet netin läpikotaisin,eikä uutista ole löytynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:19

Nobelin palkinto hänelle, joka keksii kuinka hirvikärpäsistä pääsisi eroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:08

Tätä juttua tarkoitettiin, joka tuli siis Lapin radiossa

Hyväksyisitkö hyttysten joukkotuhoamisen?

Kirjoittanut lapinradio Ma, 13/07/2009 - 14:35 Lapin radio

Päivän kysymys:
Ruotsissa torjutaan hyttysiä ruiskuttamalla laajoilla alueilla hyttyspopulaatiot hengettömiksi jo toukkavaiheessa.

Hyönteistutkija Juhani Itämies suhtautuu epäillen ruotsalaisten menetelmään, jolla hyttyspopulaatiot tuhotaan.

Niin sanottua biologista hyttysentorjuntaa voidaan toteuttaa käyttämällä viruksia, hormoneja tai myrkkyjä, mutta kaikissa menetelmissä on Itämiehen mukaan omat ongelmansa.

Lisäksi Itämiehen mukaan hyttysten poistuminen ravintoketjusta voisi aiheuttaa arvaamattomia seurauksia.

Venäjällä hyttysiä torjutaan laskemalla vesistöihin öljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:32

No voi helevetti, älä ota suomi mallia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 11:26

Ruotsissa myydään hapansilakkaa peltipurkissa joka on jonkinlaista kansallisherkkua sielläpäin. Tölkissä olevan liemen haju on aivan hirveä, jos vaikka keräävät sen ravintoloista talteen kylvävät sitä korpeen...?