Ruukaattako tehä vastoja ja käyttää niitä :) ?

Avainsanat: sauna tuoksu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 19:35

Mökillä lähes päivittäin kesäaikana (kunnes kellastuu); vastoja ne meillä ovat.
Isävainaa kääntyis haudassaan, jos tietäisi, että kertavastoissakaan sorrun kumilenkkiin. Vieraiden tuullen toki väännän lailliset vitsassiteet.
Isänisä oli varsinainen vastamestari.

Kysyjän kommentti

Kiitos oivasta vastauksestasi!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 14:14

eipäs kun vihtoja, vihtomalla myös sanakokemukseni kruunaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 14:17

vihtoja tätivainaan saraalta ( naapurin metsästä pöllimässä) käyn tekemässä joskus.
joskus perikunnan metsästä.
mutta vihtojenteko säilytykseen talven varalle on tarkkaa puuhaa, riippuu kuun asennosta taivaalla koska paras aika tehdä talvea varten vihdat.
enoni tietää asian tarkasti, ja hänen tekemistään vihdoista ei lehdet irtoile, osaa ottaa oikeaan aikaan värkit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 14:37

Kylven vain kesällä vastalla. En tee talvisäilöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 15:18

Ei ole metsiä, joista voisin käydä tekemässä. Enkä vasto muutenkaan. On ihan liian kuumaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 15:37

Kyllä vastotaan mökillä kesällä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 15:38

Meillä vaan vihdotaan... ja siivotaan lehtiä saunasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 16:56

Vihdotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 18:08

Ensin saunotaan ja sitten syödään vasta. Meillä mies on vihtavastaava. Minä vain kylven ja nautin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 18:40

En tee vastoja eikä meillä sellaisia käytetä kuin korkeintaan mökillä juhannusaunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 19:30

Joka kesä n.25-30 vastaa ja kylven myös

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:03

En ole nyt vähään aikaan tehnyt vastoja. Olipas hyvä idea, teenkin heti kun jaksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:59

Vihdoilla vihdotaan,jos vihdotaan,meillä päin ja sitten vasta syödään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:35

Päin vastoin, ruukataan tehä ja käyttää vihtoja:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:38

en tee vastoi, en vihtoi, syy on ihan se , jotta ne roskaa.... kait...enkä tykkää hakat iteetän, jot ei mittää vastoi ei vihtoi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 23:36

Mökillä ollessa kyllä, mutta täällä saunaa ei viitti sotkea ja alkaa siivoamaan. Joskus aikasempina vuosina on kyllä tullut vihdottua täälläkin. Ne hurjat nuoruus vuodet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:32

En käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 10:59

En itse tee miheni kyllä tekee ne. Mutta kyllä käytän. Ihana vastalla vihtoa ihoa saunassa oikein kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2009 - 13:48

Vihtoisin joka viikko jos vihtori viitsisi väkertää vihdan.