Mistähän johtuu?

En tiiä ootteko muut huomanneet,mut mie oon pistäny merkille,ku oon menny parvekkeelle tupakalle.Viime kesän ei juurikaan näitä isoja itikoita näkyny nyt niitä lentelee senki eestä.

Avainsanat: isot itikat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 22:12

Täällä puolestaan pörrää sellaisia ihan pikkuruisia ötököitä, joiden kanssa menee kerta kaikkiaan hermot, kun jotain yrittää tuolla ulkona tehdä ja ne siinä pään ympärillä koko ajan hyörii ja pyörii.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 22:22

Täällä on satanut sen verran että kun parvekkeelta on ulos katsellut ei siellä ole pörrännyt edes ihmisiä. Joku taas kertoi että on ollut niin kylmää että sen takia niitä olisi monessa paikassa vähemmän...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 22:26

On niitä minunkin parvekkeella näkynyt. Kissakin tulee ihan villiksi, kun näkee niitä. Mutta me taidetaankin olla samoilta kulmilta, joten kai niitä pörrää sitten. En tiedä mistä johtuu, mutta ei ne pistä ainakaan. Ovat vaan julmetun suuria. Ovatkohan edes itikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 22:43

ne isot 'puremattomat' hyttyset on vaaksiaisia,
niitäkin monta lajia, ja nyt varmaan on juuri sellainen aika että ovat liikenteessä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 22:57

Joo kyllä niitä tahtoo tuolla ulkona olla. joo meidän kissat kyttää ampiaisiakin tuolla ulona. tietävät että ei kannata niitäkään montaa kertaa pyydystää kun pistää mokoma niitä kissoja.sääsket ei onneksi ime vaikka onkin aika kamalan näköinen ötökkä pörrää välillä makuhuoneessakin meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 23:51

Ötökkävalikoimamme lisääntyy ilmaston lämmetessä.
Erään uutisen mukaan meillä on nyt ennätysmäärä eri lajeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 00:08

Meillä täällä on kyllä ollut purevaa sorttia,yön pimeydessä iskeneet,mutta aivan sairas kutina.Muutamat paukut jaloissa ja 3n sarja paukamia ollut kyynärpäässä useita päiviä.Olin temppeliaukion kirkossa konsertissa;onneksi ei sen aikana jalat alkaneet kutista,olis ollut aika tuskaa;vaan vasta nyt myöhemmin.Pitääs keksiä jotain linimenttiä kutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 00:18

Vaaksiaiset on sääskiin kuuluva kaksisiipisten heimo. Harmiton ihmiselle, ei siis pure tai pistä.
farm1.static.flickr.com/40/8...3911_o.jpg
Näyttävät juuri ikävästi jättiläishyttysiltä ja tuppaavat lentämään seiniä päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.07.2009 - 01:20

Enpä ole huomannut moista, täytyy tarkemmin kattella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 02:42

Ihanaa , että ovat kasvaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 09:17

Ne ovat varmaan saaneet kasvuhormoneja. Löytäneet oivan ruokapaikan jostain napinsyöjien salilta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 12:31

Vaapsahaisiksi meillä niitä kutsuttiin. Räpistelevät seinällä öisin, kunnes kuolla putoavat lattialle. Harmittomia ötököitä, kelpaavat varmaankin lintujen ruoaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 15:43

Ne kelpaa myös Maikille välipalaksi kunhan on ensin "leikkinyt" niiden kanssa :-)