Paljonko bensankulutus; ajettu 406km, bensaa mennyt 31,5 litraa, paljonko on kulutus/100km?

Eka kerran sain tankattua tuon viime vuonna ostamani nissanin Primera 1,8 litranen (siis täyteen tankin meinaten, heh), jot haluaisin tietää paljonko se (noin) kuluttaa sadalla kilsalla. Nuot olivat lukemat kilometrit kun tankkasin tuon litramäärän, ja kuten tiiätte, tää blondi nyt ei ihka tuohon yhtälöön tähän hätään ratkasua keksi, joten kiitti jo etukäteen teille Napsun 'autoinsinööreille / autoinsinöörittärille' vastauksistanne:)

Lisätty: 14.07.2009 - 21:17

Uskokaa tai älkää tää ei oo mikään jekku. Ja taas tääl; mikä on raskas saapas auto?? Hämppylinnaan ajoin ja takasin + jkv kaupunkiajoo, ja yritin moottoritielläkin pitää kierroslukumittarin alle 3000 koko ajan, vaik ois saanu ajaa 120km/h, mut kun ei kiire, niin vauhti pysy noilla kierroksilla n.115km/h...tiiä sitten....

Lisätty: 14.07.2009 - 22:44

Kiitti kovasti vastauksistanne, anto osviittaa miul, mut onks toi 8 litraa paljo vai vähä vai sopivasti tähän autoon tai yleensä? Syöppö?

Avainsanat: auto bensamäärä kilometrit bensankulutus 100km

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 21:13

Oisko hiukan nafti 8L/100km.

Kysyjän kommentti

Tuo on varmaan näin, kuten sanoit ja ekana viel ehtisit vastailee (=aktiivinen), nuihin myöhemmin lisäämiini kyssäreihin täs asias; (onko 'normaalia' et tää auto vie tään verran bensaa) en saanu oikein vastauksii, nyyh... mut kaikki saap tietty ilomielin laittaa vaik henk koht postii miulle, heh... kiitos viel Sulle ja kaikille Teille, vastanneille:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 21:14

Ei ole insinööritieteitä, vaan pelkkää matematiikkaa.
31,5 L / 406 km x 100 antaa tulokseksi 7,75862069 litraa / 100km
raskas saapas on jos autosi on pikkuauto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 21:14

Polttoainetta kului antamillasi tiedoilla 7,7586206 l/100km.
Vai onko tässä kysymyksessäsi jokin jekku?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 21:16

Päässäni pähkäilin, että alle kahdeksan litraa satasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2009 - 21:32

Yksiselitteisesti: mennyt litramäärä jaetaan ajetuilla kilometreillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 22:51

saman verran suunilleen syö saman kokoinen vanha auotmaatti Volvo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 02:47

Paljon palaa helteelläkin ,liikaa,löysää vähän kierroksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 12:37

Onhan tuo aika paljon nykyisillä hinnoilla. Oletko ajatellut, että voit pienentää bensankulutustasi ajelemalla hitaammin. Moottoritielläkin kahdeksaakymppiä ? Kaikille keskisormenäyttäjille näytät kieltäsi, mutta ajele jonkun muun hitaamman perässä, vaikkapa peräkärryauton, niin saat ajella rauhassa. Ajellessasi saat 'omaa aikaa' enemmän, kukaan ei kysy eikä tarvitse vastata, paitsi jos on koko perhe kyydissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 20:59

Tai sitten usein moottoriteille on olemassa "vanha" vaihtoehto, jossa on just rajoituksena tuo 80 km/h ja on parempia maisemia! :D Entisenä piikkikuskina tuli katsastettua juuri nuo "hitaammat" tiet :D

Ja Ida: Ei se niin helppoa ihan ole, siirretään niitten kilometrien pilkkua ensin kaks pykälää vasemmalle ennen kun jaetaan :P

Lisätty: 20.07.2009 - 21:00

Just tuli mitattuu oman CR-V:n kulutus, joka olikin, yllätys yllätys, vain 8,8 litraa!