Mitä on rankki ?

Avainsanat: rankki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 20:48

1- Saari Kotkan edustalla. Vuoden 2006 lopussa Rankki muutettiin vartiolinnakkeeksi, ja varusmieskoulutus siellä lopetettiin kokonaan, mutta saari jäi kuitenkin puolustusvoimien harjoitusalueeksi.
2- Mäskiä kutsutaan rankiksi, kun mäskistä on tislattu pois alkoholi esimerkiksi pontikaksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 20:11

Pienellä kirjoitettuna: rankki on viinan valmistuksen jäteaine
Isolla kirjoitettuna: Rankki on saari Kotkan edustalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 20:38

Mäskiä kutsutaan rankiksi, kun mäskistä on tislattu pois alkoholi esimerkiksi pontikaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 20:52

Kotkan edustalla oleva linnake-kävin intin siellä vuonna yks ja kaks

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 21:08

Esm rankkitynnyri!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 21:16

Mäski tuli myös mieleeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 21:44

rankki on viinan valmistuksen jäteaine

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 22:19

Pahalle haiseva, viinan valmituksessa syhtyvä oheistuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 22:28

Viinaa tehdään viinin tavoin antamalla seoksen käydä riittävän kauan aikaa. Seoseen syntyy alkoholia, joka tislaamalla, eli keittämällä höyryttämällä saadaan kerättyä alkoholiksi. Tästä toiminnasta jäljelle jäävää ainesosaa kutsutaan rankiksi. Se kuuleman mukaan haisee pahalle.
Eräs ystäväni teki kotonaan tällaista viinaa. Heidän siirtäessään käymispulloa keittöön tislattavaksi, se hajosi. Käynyt rankki levisi pitkin eteisen lattiaa ja haju ulottui porraskäytävään saakka. He kuitenkin keräsivät kaiken mahdollisen takaisin talteen ja keittivät sen sitten pontikaksi. Sellaista huoruudenaikaista viinanhimoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 23:11

Se aine mikä jää kusiaispesässä olevan 30 litran maitotonkkan pohjalle siellä sisällä olevan juoksevan ja nestemäisen aineen nautiskelun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 10:32

Rankki isolla kirjaimella kirjoitettuna on armeijan linnakesaari Korkan edustalla.