Entäs mitä merkitsee kontti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 08:57

esim. tuohesta tehty selässä kuljetettava reppu / laukku /

mm. joulupukilla kontti selässään

( mutta onhan sillä kontti-sanalla muitakin merkityksiä )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 08:37

Riippuu siitä missäpäin Suomea kysymyksen esität.

Lisätty: 14.07.2009 - 09:43

Armeijassa pohjanmaan pojat valitti että konttini on kipiä?
Oli kuulemma jalka kipeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:13

1. "Joulupukin kontin" lisäksi
2. Kontti (container) on kuljetussäiliö, jota voidaan siirtää kuljetusvälineestä toiseen ilman sisällön uudelleenlastausta.
3. Kontti on myös rahtitavaraliikenteen mittayksikkö, joka vastaa kahdenkymmenen jalan pituista konttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:34

nykyaikana tavallisin käyttö on kuljetussäiliö, eli niinkuin wikissä kerrotaan:

"Kontti on kuljetussäiliö, jota voidaan siirtää kuljetusvälineestä toiseen ilman sisällön uudelleenlastausta. Se on myös rahtitavaraliikenteen mittayksikkö, joka vastaa kahdenkymmenen jalan pituista konttia. Kontteja voidaan käyttää kuljetuskontin lisäksi myös sisältä varusteltuina parakkeina toimisto- ja muina työtiloina."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:36

Kontti on myös punaisen ristin myymälä jossa myydään lahjoituksina saatua tavaraa, asioin suunnilleen kerran viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:53

Joulupukin kontti. Kirpputori - mielekkäämpi nimi kontti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 10:12

Tuohesta tehty kantoväline selkään, tai vaihtoehtoisesti jalka. Äitini sanoi joskus, että voi voi kun on taas kontit kipeät. Hänellä oli seisomatyö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:19

tulee mieleen kontinkieli.
mutta pelkkä kontti on kuljetussäiliö jonka vähäviisas jo kertoikin.

Lähteet:
www.konttivuokraus.fi/kontit...oskampanja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:26

Eikö kontti ole tuohinen reppu selässä tai joku mihin lastataan kuormaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:48

Kuljetus säilö tuli heti ensimmäsenä mielee. Kaupaankin tulee kontillinen tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 11:06

Kontti = tuohilaukku. KOntti on myös iso "tavarasäilö" joka täytetään ja lastataan laivaan. Ulkomaan rahti tulee laivoissa kontteina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 11:44

Joulu-ukon kontti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 12:19

Joulupukilta saat kontin ja blondilta nelinkontin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 13:39

24 tölkkiä eli lava kaljaa on kontti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 13:50

kontissa siirretään laivalla tavaraa paikasta a paikkaan b :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 18:18

Joulupukilla on kontti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 22:37

Tuossahan on jo paljon aiaa. Kontti on kuljetuspussi, jossa voi kuljettaa tavaraa.