Taantuma tappaa – mutta ei välttämättä. Mitä mieltä olet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 06:28

se mikä ei ole kuolemaksi, vahvistaa

Kysyjän kommentti

Näin näkyy olevan:

Sarasvuo toivoo lamaa

Quote:
Tule Lama Kultainen

Trainers' Housen toimitusjohtaja Jari Sarasvuo toivoo lamaa.

Sarasvuo maanitteli syvää taantumaa yhtiön osavuosiraportissa torstaina.

- Tule lama kultainen, Sarasvuo lasketteli.

Toimitusjohtaja perusteli toivettaan sillä, että taantuma tarjoaa tilaisuuden "ratkaisevaan irtiottoon".

- Vaikeina aikoina kaikki kärsivät, mutta vahvat voimistuvat kohtuuttomasti.

Sarasvuon yhtiö painui tuntuvasti tappiolle jo heinä-syyskuussa. Tappiot ennen veroja olivat 720 000 euroa, kun vuosi sitten yhtiö oli 290 000 euron voitollinen.

- Olemme investoineet uuteen liiketoimintamalliin, ja meillä on ollut murheita toisaalla. Alkuvuosi on mennyt autoimmuunisairauksista kärsiessä ja uusia hommia opetellessa, Sarasvuo selitti.

Ja kultainen lama tuli

Sarasvuon Trainers' House aloittaa yt-neuvottelut
25.2.2009 8:27 (Päivitetty 25.2.2009 11:27)

Valmennus- ja markkinointiyritys Trainers' House Oyj aloittaa koko konsernia koskevat yt-neuvottelut.

Sarasvuon mielestä Trainers' Housen toimet ovat mitä parhainta lamantorjuntaa.

- Milläs muulla lamaa torjutaan kuin kannattavalla yritystoiminnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 07:19

"Taantuma lisää itsemurhia, murhia ja sydänkohtauksia, kertoo tuore tutkimus. Samalla kuitenkin havaittiin, että aktiiviset työmarkkinatoimet vähentävät väkivaltaisten kuolemien riskiä."

Näinhän Taloussanomat uutisoi ja perusti juttunsa taas johonkin asiasta tehtyyn tutkimukseen. Lopputuloksena oli ettei kuolleisuus mitenkään merkittävästi lisäänny, kuoleman syyt vaan saattavat olla vähän erilaisia kuin korkeasuhdanteen aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:16

Voihan taantuma, ainakin teoriassa, myös säästää ihmishenkiä. Esim. työttömillä työmatkatapaturmat ovat mahdottomia. Luulisi muidenkin työtapaturmien vähenevän?
Työperäinen stressikin saattaa vähentyä, tilalle voi tietysti tulla muuta ahdistusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 10:03

Ei itse taantuma, vaan sen lieveilmiöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 11:45

Vahvistaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 13:54

meille tekee vaan hyvää kun elintaso laksee suomessa. Ollaan jo liian korkealla.. ja sieltä on pidempi pudotusmatka. Mutta se mikä ei tapa se vahvistaa.. kannattaa viljellä perunaa ja porkkanaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 19:57

Jos pitkään jatkuu, varmasti tappaa ja saa muutenkin ihmiset voimaan huonommin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 23:51

Ei se tapa. Jättää vaan kitumaan ja vie hermot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 10:45

Meneillään olevasta taantumasta tai siis sen seurauksista ei ole tutkimustietoa olemassa.
Minusta taantuma järkevöittää esim. ihmisten kulutustottumuksia, turha krääsä ja halpistuoteetkin jäävät siivosti kauppaan kun rahaa ei ole. Sosiaaliluukut eivät ole avoinna kovinkaan helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 02:46

No ei kait nyt se...