miten pekonista saa parhaimman makuista

syön paljon pekonia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 03:08

Itse laita kylmälle pannulle ohuita pekonisiivuja ilman rasvaa paistumaan. Silppuan sekaan varhaissipulia ja niiden versoja, edellisenä päivänä keitettyjä perunoita lohkoina sekaan ja sitten muutama kananmuna sekaan paistumaan. Suolaa ja mustapippurijauhetta vähän sekaan. Syödään tuoreen ruisleivän kanssa. Sillä jaksaa koko aamun iltapäivä ruokailua odottaa.

Toinen hyvä ruoka on, että ostetaan isoja herkkusieniä, joista poistetaan kanta ja sisälle laitetaan musta pekka pippurijuustoa. Koko sieni kääritään parilla pekonisiivulla yhteen, voidellaan grillikastikkeella ja laitetaan grilliin paistumaan. Lisäksi voi tehdä vaikka foliossa voissa grillattuja uusia perunoita.

Enempee ei voi ruokaohjeita antaa, kun pittää mennä syömään. Näläkä tulloo ruokajutuista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 05:35

jos haluat rapeaa pekonia,
pekoniviipaleet uuniritilälle ja ritilä uunin ylimmälle paistotasolle. uunipeltille leivinpaperia ja se uunin alemmalle tasolle.rasva valuu paperille .mieleisesi rapeusasteen ja siihen tarvittavan grillausajan löydät, kun tarkkailet pekonia ensimmäisellä grillauskerralla. pidä uunin luukku raollaan grillatessa pekonia

tai pannussa,
mutta laita vähäsen öljyä pannulle, ettei pekoni tartu kiinni kuumaan pannuun ja pala

jos siankylkiviipaleita paistat pannulla, lado ne pannulle ja kaada vettä niin että peittyvät, paista kunnes vesi on haihtunut ja ruskista viipaleita hiukan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 06:52

Pekoni-tonnikalaleivät

Paista pekoni miedolla lämmöllä pannulla. Jäähdytä ja paloittele. Valuta tonnikala. Sekoita majoneesin joukkoon pekoni, tonnikala ja sinappi. Viipaloi tomaatit. Levitä kaikille leiville tonnikalatäytettä. Pane viidelle leivälle tomaattia ja salaattia. Paina leipien päälle pelkkää täytettä sisältävä leipä. Leikkaa leivät puoliksi kolmion muotoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 08:22

Laita herkkusienen sihään tuorejuusta ja kääri pekoni herkkusienen ympärille grillaa rapeaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:04

Tässä on komia sianlihapaisti, kannattaa käydä siellä syömässä:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Melbourne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:23

Pitää tosiaan aloittaa paistaminen, eli laittaa pekonisiivut kylmälle paistinpannulle. Siitä sitten vain lisää hönkää, kunnes ovat sopivan rapeita.
Sitten vain tarjolle paistettujen kananmunien kera. Kananmunat tulisi maun takia hankkia ulkomailta ;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:44

Mieluummin pannulla, uunissa menee aina osa hiileksi.
Pekonista tulee itsestään niin paljon rasvaa että sen lisääminen on turhaa, usein paketista jopa puolet on silavaa, siis läskiä.
Pekoni-juustokeitto on suurta herkkua, lisäät paistetut pekonit juustokeittoon ja a'vot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2009 - 09:49

Kun lisää lisukkeeksi vaikka hirvenlihaa niin tulee maistuvaa.
Itse kun laitan vähärasvaisen paistin uuniin, niin vuoraan sen savupekoniviipaleilla. Mahtava aromi lihaan ja pekonit todella hyviä. Meillä ne tulee syötyä melkein heti siitä päältä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:25

Grillissä tulee hyvää vaikka paistaa ne ihan siivuina siinä tai sit käärii ne herkkusienen ympärille,näin meillä tehdään. JA HYVÄÄ ON.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 10:28

Pannulla paistamalla on parhainta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 11:46

Oikein rapeaksi paistettuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 17:49

Rapeaksi paistettuna paistinpannula,ni avot...se on siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 18:21

Laita ensin ison herkkusienen sisään aurajuustoa ja kääräise koko komeus pekoniviipaleeseen. Paista uunissa. Nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 00:01

Pekonista saat parasta, kun viipaloit sen pannulle ja laitat reilusti suolaa ja voitakin voit lisätä. Paista rapeaksi ja ruisleivän päällä syötynä se on tosi hyvä.

Lanttu-, liha- ja kalakukossa pekoni on myös hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 02:47

oikein rapeaksi pannulla paistamalla