kuinka kova alipaine pitaa vauvan synnyttaa, etta han pystyy imemaan maitoa aidinsa rinnasta?

:D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2008 - 12:27

Alipaineesta en tiedä. Mutta jos maitoa tulee hyvin, niin vauva ei joudu edes kovasti imemään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2008 - 10:45

ei kovinkaan kovaa alipainetta. toisilta maito irtoaa imemättäkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2008 - 13:39

Pelkästään deodorantin kainaloon hankaaminen aiheuttaa joskus kunnon "alipaineen" :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2008 - 16:15

Vauvan imuteknikka perustuu siihen, että suussa on alipaine ja hän hengittää vain nenän kautta. Toisilla tuo alipaineimu on tosi kova, toisilla taas paljon pienempi.

Mitään lukemia tähän asiaan ei taida löytyä, vaan on ihan henkilökohtainen juttu. Valtaosalla äideistä imetys kuitenkin onnistuu hyvin ja oikea imuote löytyy imemistehon ja alipaineen määrästä riippumatta.

Kun vauva imee rintaa oikein, on nänni syvällä vauvan suussa pehmeän suulaen alueella. Kielen tehtävänä on stimuloida rintaa aaltomaisin liikkein. Hyvässä imuotteessa alipaine pitää nännin syvällä vauvan suussa, ja maitoa tulee vauvan suuhun silloin, kun suu on avoimillaan ja vauvan leuka alhaalla.

Lähteet:
www.babyidea.fi/imetys/ipals...muote.html