Kannattaako Virosta tuoda 3-5 vuotta vanha auto mitä maksaa auto +verot?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 20:43

Voisi olla mersussa ladan moottori ja roottori.
Ei kai niitä tällä hetkellä kannata enää tuoda mistään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 19:23

Mikäli olisi tarve niin ruotsi tai esm saksa.virossa on niitä ryssiä joihin ei ole luottamusta virolaisillakan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 19:28

Kannattaako mistään tuoda 3-5 vuotta vanha auto ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 20:35

Osta uusi, jos et ole autokauppiaaksi ryhtymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 22:04

Parempi ostaa kotimaasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 00:07

En ostaisi autoa virosta, kyllä kotimaastakin löytyy, kun vain jaksaa katsella ympärilleen. Samoja Ryssän ajan porukkaa ne on. Mutta jos päädyt siellä kauppoihin sovin myyjän kanssa, että saa tuoda sen Suomeen sinun kustannuksellasi, niin pääset tullista paremmin läpi. Joskus paperisota vaatinut entisen omistajankin paikalle.

Äiti, mihin kaikki vanhat autot joutuvat? - Joku myy ne isällesi uuden veroisina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 08:52

Jos ulkomailta toisin, hakisin mieluummin Saksasta tai Ruotsista. Verojen kannalta ei ole merkitystä, mistä EU-maasta auton tuo. Tullin tilastojen mukaan käytettyinä tuotujen diesel-autojen keski-ikä on n. 4-6 vuotta, bensiiniautojen n. 7-9 vuotta merkistä riippuen. Vuosina 2007 ja 2008 tuotiin käytettyinä kumpanakin vuonna n. 21000 henkilöautoa. Tämän vuoden keväällä on tuotu n. 8000 käytettyä henkilöautoa. Tulli julkaisee kuukausittain luettelon yksittäisten ajoneuvojen toteutuneista veroista, esim. maaliskuu 2009: www.tulli.fi/fi/yksityisille...u/0903.pdf

Lähteet:
www.tulli.fi/fi/yksityisille.../index.jsp

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:17

Ruotsi voisi olla parempi ostospaikka, varsinkin kun SEK on noin heikossa hapessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 12:04

Kun oikein järkeilee niin ei kannata.