Vinkkejä synnytyksen käynnistämiseen?

Nämä perus SSS-jutut on ollut käytössä, mutta eipä ole tehonneet. Olis mukava tietää jotain vinkkejä. Ja juu, tiedän, että tulee kun tulee. Mutta odottavan aika on niiiin pitkä, että vois tässä vaikka aikansa kuluksi joitain niksejä kokeilla.

Lisätty: 13.07.2009 - 21:16

Kyllä lääkärit ja kätilöt suosittelevat, että synnytys käynnistyisi ns. kotikonstein. Lääkehoidolla käynnistetty synnytys kun ei ole luonnollinen tapa, ja yleensä paljon pidempi ja kivuliaampi.

Hassua, että täältä ei muuta neuvoa kuin odota, odota saa. (Plus sitten vielä joiltain paheksuntaa. Plaah.) Yleensä jotain imurointi/kaappien siivous/nurmikon leikkaus -juttuja ehdotellaan. SSS-keinot, joita tarkoitin oli sauna, siivous ja seksi.

Lisätty: 14.07.2009 - 11:57

Pahoitteluni tuosta edellisestä lisäyksestä. Nämä hormoonit vaan saa välillä niin kiukustumaan ja ärsyyntymään pienestäkin asiasta. Miettikää vaan, kuinka mukavaa miehelläni on.. :)

Tiedän, että vauva tulee kun sen aika on. Ja ei tämä ole edes ensimmäinen lapseni. Mutta nämä viimeiset päivät vaan matelevat niin hitaasti. Ja sitten muutaman kuukauden päästä ihan naurattaa tämän tuskailun muisteleminen. Aika kun noin yleensä ottaen menee niin nopeesti.. Ja kohta tämäkin vauva menee jo ekalle.. Heh.

Noh, äskön kävin leikkaamassa nurmikon, toivottavasti se ehkä käynnistäisi tämän synnytyksen ihan luonnollisesti.

Avainsanat: synnytys raskaus synnytyksen käynnistyminen vauva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 17:45

Anna vaan sen vauvan tulla omalla ajallaan, valmiimpi on tulemaan. Kerkiät moneen kertaan vielä miettimään , olisi pysynyt masussa tämän yön. 2 nyt jo aikuisen lapsen äiti ja 4 lapsenlapsen mammana voin tämän ohjeen antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.07.2009 - 18:05

Ei kai sitä synnyttäjä päätä, milloin käynnistetään synnytys. Anna kätilöiden ja lääkäreiden hoitaa hommansa ja päättää käynnistäminen, jos se on tarpeen. Huh, huijaa, kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 18:56

Mie en nyt tiiä mitä sie tuolla SSS-jutuilla tarkoitat, mut ennen ainakin sanottiin, jot jos synnytyksen aika jo ois eikä tunnu kuiteskaan lähtevän käyntiin, vaan koton ootellaan, niin ite ainakin saunottelin, siivosin kovasti, liikuin tavallista enemmän, eli aikas paljon tuot ruumiillist työtä, ja kyllähän se synnytysjutskat sitten alkoikin heti kohta:)

Lisätty: 13.07.2009 - 22:21

Anteeks nyt et vastasin, just sattumoisin nuo mitä sie tuol SSS-jutulla tarkotit (ei voinu tietää), enkä kyllä nähny vastauksessani paheksuntaa....

Lähteet:
muistikuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 19:50

itse en ole synnyttänyt mutta puhuvat että jos yli lasketun menee niin juo vadelmanlehtiteetä, tai sitten kokeile vyöhyketerapiaa taikka lymfaterapiaa. kaveri kehuskeli että petipuuhillakin se onnistuu

Lisätty: 13.07.2009 - 23:23

"Hassua, että täältä ei muuta neuvoa kuin odota, odota saa. (Plus sitten vielä joiltain paheksuntaa. Plaah.)"

Sähän voit vaikka googlettaa synnytyksen käynnistäminen jos kerta ei vastaukset kelpaa, enkä minä huomannut kenenkään vastauksessa paheksuntaa
voin vaan kuvitella että sinulla on raskasta olla masusi kanssa. Rentoudu.
anna asioiden mennä omalla painollaan ja uuden elämän syntyä sitten kun on sen aika. toistan: rentoudu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 20:10

malta toki mielesi, vaikka odottavan odottajan aika tulisi pitkäksi.
onko vauvalle terveellistä jotkut ylimääräiset omat konstit ja temput?
ettei tule sitten jälkeenpäin katumista, jos omat keinot menevät vikaan

eiköhän nuo kätilöt ja lääkärit hommansa osaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 21:49

Kunnon löylyihin vaan,eiköhän ala tulemaan merkkejä,että on tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 01:09

siemennesteen prostaglandiinit pehmentävät kohdunkaulaa ja kypsässä ajassa saattavat käynnistää siten synnytyksen (tästähän varoitellaan jos vaaraa enneaikaiseen synnytykseen) Homeopatiakin sitä mieltä että paranee sillä millä aiheutettu?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 01:46

Seksi? mahdollisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:04

Saunomaan vain!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2009 - 10:12

Olet varmasti kokeillut jo kaikki mahdolliset konstit mitä tietoosi on tullut. Portaiden kiipeily ja raskaiden tavaroiden nostelu oli eräällä rouvalla kokeilun alla kun oli mennyt jo kaksi viikkoa yli. Mutta eipä auttanut. Jässikkä tuli sitten ihan itse silloin kun halusi. Onnea kuitenkin yritykselle. Mutta muista silti olla varovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 11:10

Kyllä minulla on ollut niin että mitkään tollaiset konstit ei ole tehonneet. Synnytys ei ole käynnistynyt edes itsestään. 4 lasta olen synnyttäny ja kaikki on sairaalassa tipalla käynnistetty. kun jännitän synnyttämistä yleensäkin. olen sen luullut johtuvan itse siitä mutta.vaikka kait ne on ne hormoonit vain ovat minun kohdallani olleet niin. kun olen sairalaan mennyt on ollut supistuksia ja siellä sit loppuneet ja ei millään udelleen alkaneet. sit laitettu toi käynnistys vaikka se on kyllä aika rankkaa kun ei tule omilla. minkä sille voi jos näin on. MUTTA KYLLÄ KUULE SE VAUVAS AJALLAAN SIELTÄ TULEE KUN ON AIKA. TAI SIT SULLE TEHDÄÄN SAMOIN KUIN MULLE.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 18:36

Mulla tehosi ne ässät, tosin tarvittiin vain kahta ässää, siivoukseen asti ei ehditty.