Napsuun uudet säännöt. Minkälaiset sinä haluat? Ps. En ole linkittänyt tätä minnekkään, joten pelko pois! Tässä malli!

NAPSUN SÄÄNNÖT

1. LÖYTÖHAUKKU
Löytöhaukku on kiitettävää, jos napsuilija jää löytöpaikalle haukuttavaksi vähintään puolentunnin ajaksi.
Tämä on eduksi, jos haukku alkaa varovaisesti, ikäänkuin kyselemällä.
Yhtäkkinen, agressiivinen aloitus saattaa karkoittaa napsuilijan tavoittamattomiin.
Jatkossa kun jokainen tuntee olonsa turvalliseksi, haukkutiheys voi lisääntyä täyteen mittaansa.

2. PUUSTALÖYTÖ olkoon esimerkkinä vaikeasta ja paljon taitoa vaativasta löydöstä ja se on palkittava kiitettävillä ansiopisteillä

3. KARKKO
Ensimmäisen karkko tulee antaa varovasti, vaikkapa katkaisemalla pieni risu, ettei uusintahaukun mahdollisuus vaarannu.
Seuraavassakaan karkossa ei tule käyttää pesäpallomailaa.

4. UUSINTAHAUKUT
Liian moniin uusintahaukkuihin älköön pyrittävä, koska se menee usein nalkuttamiseksi, vaan pyrkimyksenä olkoon kaato.

5. HAUKUN KUULUVUUS
Haukun kuuluvuus on kiitettävää, jos se kesämökillä kuuluu selvästi vastarannalle tai kaupunkiolosuhteissa kahden korttelin päähän.
Haja-asutusalueilla, naapuriin kuuluminen on kiitettävän kuulumisen edellytys.

B) VIRHEET
1. HAKULÖYSYYS
-Hakulöysyydellä tarkoitetaan äänenantoa eli haukkumista ennenkuin äänenantaja on edes löytynyt

2. AJOLÖYSYYS (tyhjän haukkuminen työskentelyn aikana)
- Tällä tarkoitetaan aivan sivullisten saamia solvauksia ja sättimisiä, sekä äänenantoa, vaikka ajettava olisi piiloutunut.

Lisätty: 13.07.2009 - 16:12

Kaato on esimerkiksi keilailussa tuttu termi kaikille, eli ajattelin että tarvitse lisä selvityksiä niin paljon. Siis vastustajan nujertaminen henkisesti ja fyysisesti. Hauku onkin jo kaikille näköjään tuttu termi.
Maarit3:lla rakentava ehdotus pitkästä aikaa. Ihan hyvä, että voisi lähettää itse itselleen kysymyksiä ja vastailla niihin sitten milloin ehtii tai viitsii. Mutta voiko sen palkita? Siitä pitää vielä hiukan neuvotella....luulen että ei vois...tai ainakaan ei sais paljon pisteitä.......valitan. Muuten...... maarit3 unohti kenkänsä lähtiessään tänne. Voisiko joku ystävällisesti kertoa hänelle, että ne löytyvät täältä, kiitos.
Olen samaa mieltä hurjattan kanssa valperia en ole minäkään nähnyt täällä aikoihin, eli ei ole siis aktiivinen käyttäjä.
Kissanaisen vastaus Ööööööö ? :o on hieman vaikea selkoinen? Hämästyksesi ymmärtää hyvin, minäkin olen siitä aivan äimämänkäkenä täällä päässä? Voidaan antaa lisäohjausta sitten myöhemmin, kun olet selvinnyt tuosta alkujärkytyksestäsi.
Ramsesneljäs kysymys vaatii hieman sääntöjen hiomista, siis siitä laitan pienen präntin mahdollisimman pienillä fonteilla sivun alanurkkaan, niinkuin on yleinen ja hyväksytty tapa esim. vakuutusyhtiöissä.
Vähäviisas on oikeassa! Valitukset voi siis lähettää suoraan minulle onttolaan ja kiirellisimmät mitkä vaativat pikaisia oikeustoimia voi lähettää ajansäästämiseksi suoraan tuomarilleni.

Lisätty: 13.07.2009 - 19:16

Kyllähän Valperikin löytyi sieltä ja näytti heti meille aktiivisuutensa. Hyvä! En meinannut ensin tunnistaa, että kuka vanha herra seuraamme on tulla tupsahtanut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 20:29

Ihan ok-ehdotus, mutta toimiihan tämä jotenkin nykyisinkin?

Kysyjän kommentti

OK. Asia hyväksytty 01.08.2009 alkaen voimaan astuvat uudet ohjeet ovat selkeät ja yksiselitteiset. Lisäyksenä vielä Napsun toimitusjohtajan haluama lisäys:

SAIRAUS EI OLE MIKÄÄN SYY;

- Lääkärintodistusta ei hyväksytä.
- Jos pääsee lääkäriin, niin pääsee myös Napsuun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 14:27

2.PUUSTALÖYTÖ;koska palkintona ansiopisteitä.
Onkos nämä hirvenmetsästyshaukkuja,kun pyrkimyksenä on onnistunut kaato!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 14:48

Sinä olet muutenkin määritellyt ne viime aikoina , toivotan onnea edelleen kalastukseesi suosioosi, ja yhteistyötä napsun valvojien kanssa, ylläpito hoitaa meidät tyhmät pois , voit vastata ja kysyä itse itsellesi edelleenkin.

Lisätty: 13.07.2009 - 19:27

Sinulle vastaisin että kieleni ei ulotu sinun persvakoon, ei tainnut tulla asiallisia vastauksia tästäkään kysymyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 14:51

En ole vielä haukkunut ketään täällä Napsussa, ja luulenpa, että en hauku vastakaan, en puusta, enkä mistään muustakaan. Kaatoa olen jollekin joskus ajatellut, mutta hoidin sen toisella tavalla.
Ainahan sääntöjä voisi muuttaa. Esimerkiksi luettelo "Aktiivisimmat käyttäjät " voisi olla pidempi, ja kertoa myös enemmän tilastoa tällä hetkellä aktiivisimmista käyttäjistä. Valperi on no. 1, mutta en ole nähnyt täällä hänen kysymyksiään enkä vastauksiaan. Minusta sellainen käyttäjä ei ole aktiivinen, joka ei ole ollut täällä kuukauteen tai kahteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.07.2009 - 14:52

Ööööööö ? :o En vaan aina tajua, ja nyt on sellainen paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 15:33

Erittäin täydellinen ehdotus, paitsi se karkko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 15:41

ehdotetut säännöt ovat ihan hyviä moraaliseksi ohjenuoraksi kaikille haukuille, haukutuille ja haukuista suivaantuneille ....

sääntöjä ei tarvitse minnekkään kirjata, vaan jokainen asiastaan epävarma voi lähettää saamansa, antamansa tai muuten vaan kuulemansa haukut Onttolaan, täysin puolueettomaan ja tunteetomaan arviointii ...

___________

nytkös olette taas unohtaneet että tämä Napsu on aika paljon muuttakin kuin tämä kysy/vastaa mysteeri, aktiivisia on koko joukko muitakin kuin ne jotka täällä päivittäin kyselevät toisiltaan kuulumisia ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 16:16

Jopas jotakin,joopa joo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 17:30

Luulempa että joukossamme on nero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 18:16

Jos aktiivisuutta koskien tulee jotain uusia sääntöjä tai määritelmiä (tämän 100 pistettä heinäkuussa lisäksi), niin kertokaa ihmeessä, en vielä ajatellut eläköityä vaikka tässä tuleekin kohta lomailtua kolme kuukautta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 19:38

Haukkua en kannata, siitä ei tule kuin pahamieli. Tai tietysti jos haukun antaja nauttii, siitä, että saa jonkun pahallemielelle, muuta ei siitä ainakaan pisteitä pitäisi anataa. Muutenhan tää menee aivan v.......ksi ! Ei hyvä !
Aktiivisuudesta voisi palkita vaikka kerran viikossa sadalla pisteellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 20:17

Mie ku oon tällainen pieni kisu niin en nyt ymmärtänyt tästä haukkuohjesäännöstä yhtikäs mittään.
Mut ei kait miun tarvinnutkaan, miauu.