Apua ! Nörtit, auttakaa ! Tietokoneeni ei kirjoita mitään vaan avaa yläpalkin ikkunoita. Mitä olen tehnyt sille ?En voi kirjoittaa

Lisätty: 13.07.2009 - 13:33

Kiitos kuudelle ensimäiselle vastaajalle. Olin jo kokeillut kaikkea, sammuttamista ym. Kyseessä on siis läppäri, jonka nappuloita olen painellut ilmeiseti siten yhtäaikaa, että nyt sillä ei voi kirjoittaa, vaan esim. kirjain N avaa Näytä-valikon. Miten saan purettua tuon toiminnon vai onko joku virus hypähtänyt koneeseeni kiusaamaan minua.
Olen siis toisella koneella napsuttelemassa, en sillä viallisella.

Avainsanat: väärä näppäinyhdistelmä avaa yläpalkin ikkunoita kirjoittaminen mahdotonta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 15:25

Olisiko Alt-näppäin jumissa (yleensä välilyöntinäppäimen vasemmalla puolella). Alt-N avaa Näytä-valikon.

Kysyjän kommentti

Varmaan oli se Alt-näppäinkin jumissa ja paljon muuta vikaa koneessani,mm. emolevy olisi pitänyt vaihtaa. Odotan nyt, mitä henkilökohtainen avustajani sanoo koko roskaan, onko siitä enää kenellekään iloa. Kiitos asiantuntevasta vihjeestä, mutta sekään ei tällä kertaa auttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 12:36

Mun tuli mieleen ekana ohjauspaneeli ja siitä tehtävävpalkki ym.Oletko sulkenut/avannut konetta uudelleen "vian" huomattuasi?Varmaan nörtit hiffaa kohta sun tilanteen ja saat oikeita ohjeita.Tsemppiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 12:37

kokeile käynnistää uudestaan kone
auttaa moneen vaivaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 12:58

Kysy kimmolta olisko kaatanut cocista näppäimistöön;
hiki.pedia.ws/wiki/Kuva:CsKimmo.jpg

Lisätty: 13.07.2009 - 13:31

Kerro miten voit kirjoittaa: Vastattu: 13.07.2009 - 13:07, tämän?

Lisätty: 13.07.2009 - 14:33

Hiirellä; Käynnistä>Ohje ja tuki>Ongelman korjaaminen> Järjestelmän palauttaminen. Valitset XP:ssä sellaisen päivämäärän millä pelitti. Tiedot säilyy mutta haitalliset muutokset poistuu. (Toivottavasti näin hölmöjä kysymyksiä ei tule empää.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 13:10

Minä olen taitamaton nörrti ja kiskon kaikki johdot irti, silti ihmettelen mitenkä sinä Napsuun pääset, minä jos en pääse niin ELISA avustaja hoitaa homman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 13:12

Ensinnäkin tiedoksi että en ole NÖRTTI ja toiseksi tietokone ei tietenkään kirjoita mitään vaan sinun pitää itse syöttää näppäimmistöltä teksti tietokoneen keskusyksikön kautta jollekkin tekstinkäsittely ohjelmalle. Kirjoitin tulostaa tekstin paperille. Jos koneesi availee itsestään yläpalkin ikkunoita siellä on joku virus-tai muu tietokoneohjelma taustalla komentoja suorittamassa. Jos kirjoitat tekstiä näppäimmistöltäsi ja se ei näy näytöllä tekstiä ymmärtävässä ohjelmassa vika voi olla mm. näppäimmistön johto on irti keskusyksiköstäsi, tietokoneesi on "jumissa" vaatii uudelleen käynnistyksen, näppäimmistösi on rikki, tarkista->Käynnistä->Asetukset->Ohjauspaneeli->Hiiri->Osoittimet->Windows oletus->Normaali valinta->OK. Ajuri voivat olla rikki epäilen? Näkemättä ja ilman esim. puhelin keskustelua on vaikea sanoa selostuksesi pohjalta missä on vika todellisuudessa on? En voi esimerkiksi tietää mitä olet koneellasi/koneellesi tehnyt tietoisesti/tietämättäsi? Ihmettelen? Miten pääsit Napsuun???Terveisin näkymätöntekstitysmies?

Lisätty: 13.07.2009 - 13:19

Nyt keksin! Anna uusi salasana! Tässä ohjeet:
www.koivuneva.com/SALASANA.JPG

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.07.2009 - 13:17

Yleensä koneen sulkeminen ja uudelleen avaaminen auttaa. Mutta olet varmaankin jo sitä kokeillut, joten apuja muita en osaa antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.07.2009 - 14:02

Ettet tarkottaisi popuppeja?
Siis kesken netin käytön tulee uusia ikkunoita.?
Kokeile sammuttaa kone?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 15:04

palauta järjestelmä ,siihen aikaan kun läppäri toimi,,yleensä tämä riittää

Lisätty: 13.07.2009 - 15:07

jumppis niminen nörtti näkyy olevan samalla kannalla

Lisätty: 13.07.2009 - 15:10

jos sinulla on vista ,vista hoitaa palauttamisen automaattisesti kun annat käskyn
viimeisenä keinona on palauttaa läppärin tehdas asetukset voimaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:02

Ihan ensin alkuun: sammuta ja käynnistä uudelleen

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 22.07.2009 - 09:25

Vaikea pulma, mutta epäilen ensimmäisessä vastauksessa mainittua.
Kannattaa vaikka onscreen näppäimistöllä painaa sitä ALT näppäintä. =)