miten sinä vaikutat terveyteesi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2008 - 17:28

Syön monipuolisesti ja liikun paljon sekä nukun tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2008 - 22:15

Lukuisilla arkielämän valinnoilla! Mm. ravintoon, liikuntaan, uneen, sosiaaliseen elämään sekä työhön ja vapaa-aikaan liittyvillä jokapäiväisillä valinnoilla.

Terveyteen vaikuttavat tekijät luokitellaan yksilöllisiin, sosiaalisiin, rakenteellisiin ja kulttuurisiin tekijöihin.
- Yksilölliset tekijät; ikä, sukupuoli, perimä, tiedot, taidot, kokemukset ja elintavat.
- Sosiaaliset tekijät; sosio-ekonominen asema, toimeentulo, sosiaaliset ja yhteisölliset verkostot ja keskinäinen vuorovaikutus.
- Rakenteelliset tekijät; koulutus, elinolot, elinympäristö, työolot sekä peruspalvelujen
tasapuolinen saatavuus ja toimivuus.
- Kulttuuriset tekijät; fyysisen, poliittisen ja taloudellisen ympäristön turvallisuus,
viihtyisyys, vuorovaikutteisuus ja asenteet terveyteen

Lähteet:
www.stm.fi/Resource.phx/hank...x.i787.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2008 - 10:46

juon kevytmaitoa, rasvatonta maitoa tai piimaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2008 - 18:34

kotona tehty monipuoinen ruoka ja kotona leivottu leipä, vältän lisäaineita sokeria ja rasvaa,liikun, ja kulutan kasviksia, hedelmiä ja marjoja yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2008 - 00:30

Yritän järjestellä elämääni niin että pysyn hyvällä mielellä, se on tarpeen ja siitä saa hyvän pohjan terveydelle