mikä on 525a faas tekniikka

Avainsanat: labtium oy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 17.06.2008 - 21:55

Tässä tietoa erilaisista faas-tekniikoista. 525a-tekniikkaa en kuitenkaan mistään löytänyt. Toivottavasti auttaa.

"Atomiabsorptiospektrometriaa (AAS) käytetään alkuainemäärityksiin. Metallit voidaan yleensä määrittää AAS:lla. AAS-tekniikka ryhmitellään usein sen mukaan, miten aine saadaan atomimuotoon. Tavallisin atomisointitapa on liekkitekniikka (FAAS), jossa näyte syötetään kuumaan liekkiin, jossa näytteen sisältämät yhdisteet atomisoituvat."

(fi.wikipedia.org/wiki/Atomia...ktrometri)

"Geologisten näytteiden Au-analyysit ovat aikaisemmin perustuneet ns. Fire Assay-tekniikan käyttöön ja liekki-atomiabsorptiospektrofotometrillä (FAAS) tapahtuvaan mittaukseen (menetelmä 705A) . Metallista, hyvinkin karkeaa kultaa sisältäneet näytteet ovat kuitenkin aiheuttaneet ongelmia analyysien toistettavuudessa. Vuoden 2007 alussa on siirrytty uuteen, syanidointiin perustuvaan näytteenkäsittelyyn. Menetelmä perustuu PAL1000 –laitteen käyttöön. Laitteella voidaan tehdä samanaikaisesti näytteen jauhatus ja syanidointiuutto (Pulverize And Leach). Käsiteltävän näytteen paino on toistaiseksi 500g ja raekoko <5mm. Varsinainen analyysi tapahtuu edelleen FAAS-tekniikalla (menetelmä 236A). Menetelmän käyttöönotto on parantanut analyysin luotettavuutta näytekoon kasvaessa sekä toimitusaikaa."

(www.labtium.fi)

Lähteet:
www.labtium.fi sekä fi.wikipedia.org/wiki/Atomia...ektrometri