saako skootterissa istua kaksi? ja onko mitään painon rajaa? olisi mukava tietää ja pitääkö takana olevilla olla myös kypärä

mitä järkeä ensin ostaa kukka ja laittaa se sitten roskikseen? tai mitä järkeä on ostaa vaikka seiskaa ja se heittää roskiin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2008 - 19:04

Saa istua kaksi ja kypäräpakko on myös kyydissä istuvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2008 - 20:20

Saa istua kaksi ja molemmilla oltava kypärät päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2008 - 22:09

Tässä hieman tarkennusta skootterilla kyydittämiseen.

Jos skootteri on moottoripyörä/kevytmoottoripyörä tai jos skootteri on rekisteröity kahdelle henkilölle, voi sillä kuljettaa yhtä minkä ikäistä henkilöä tahansa. Kyydissä istuvalla on oltava kypärä päässä. Matkustajaa varten täytyy olla myös sopiva istuin ja jalkatuet.

MUTTA skootterilla, joka on rekisteröity yhdelle, ei saa kuljettaa yli kymmenenvuotiasta, mutta kylläkin sitä nuorempaa. Lapsen kyydittämiseen tulee olla kuitenkin turvallinen istuin ja asianmukaiset jalkojen suojukset.

Yli 10-vuotiaan kuljettaminen yhdelle henkilölle rekisteröidyllä moposkootterilla on liikennerikkomus, josta voidaan antaa sakkorangaistus.

Lähde: Poliisin kysy ja vastaa -palsta
www.poliisi.fi/poliisi/discu...FF00253914

Lähteet:
www.poliisi.fi/poliisi/discu...FF00253914